Proti zavedení vlaků protestovali ostře hlavně nákladní dopravci, kteří spojku z Libně využívají velmi často a mají obavy, že se na trať nevejdou. Nakonec to ale vypadá, že situace míří k částečnému kompromisu. O budoucím vlakovém spojení jednali minulý týden zástupci dopravců, Ropidu a Správy železniční dopravní cesty.

Z Libně do Hostivaře jen za 9 minut

„Z jednání vyplynulo, že nakonec projede naprostá většina naplánovaných vlaků. Oproti návrhu jízdního řádu jsou jen drobné odchylky v brzkém ranním a pozdním večerním období,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Podle původních plánů Ropidu mají vlaky na této trase jezdit po půl hodině ve špičce a po hodině v ostatní časy. Došlo by tak k výraznému zlepšení spojení mezi těmito částmi Prahy. Zatímco autobusu trvá podle jízdního řádu cesta z Libně do Hostivaře 22 minut, vlak zvládne cestu za 9 minut.

Důvodem obav nákladních dopravců je jednak jednokolejná trať z Libně do Malešic, pak i samotný průjezd libeňským nádražím. Kvůli husté osobní dopravě mohou od Hostivaře na Holešovice projet jen dva vlaky za hodinu v pracovní dny, protože křižuje hlavní trať z Prahy na Kolín.

Místo Českých drah Arriva

Právě na tento problém upozorňovali nákladní dopravci. „Průjezd Libní je hlavním problémem,“ řekl Jaroslav Tyle ze sdružení Železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. V budoucnu by měly problémy zmizet takzvaným přesmykem, který umožní mimoúrovňové křížení v Libni a současně zdvojkolejnění trati.

Trasu z Roztok do Hostivaře čeká od prosince i změna dopravce. Namísto Českých drah začne jezdit společnost Arriva vlaky. Na trasu nasadí modernizované motorové vozy, které budou mít například wifi, ale bude jim chybět nízkopodlažní nástup.