VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaková doprava v Praze zažívá renesanci

Praha - Denně využívají S linky desetitisíce lidí. Potvrdil i úterní Den Eska: zvláštní linka vyjela na cestu metropolí z Masarykova nádraží pětkrát a pokaždé byla nacpaná k prasknutí.

17.9.2008
SDÍLEJ:

DEN ESKA. Jeho velkým lákadlem byly zvláštní vyhlídkové jízdy vlakem Regionova po nedávno otevřeném Novém spojení.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Poslední možností, jak nadále výrazně zvyšovat kapacitu veřejné dopravy v hlavním městě, je železnice. Počet či zkrácení intervalů u tramvají, metra ani autobusové dopravy již nelze výrazně navyšovat.

Naopak obrovské možnosti ještě skrývají takzvané S linky, tady příměstské vlakové linky. Tyto soupravy vozí lidi z Prahy do Středočeského kraje a naopak, ale také jen v rámci metropole. Denně je využívají tisíce lidí. Od prosince, kdy se mění jízdní řád, budou S linky jezdit ještě častěji.

Lidé, kteří tento druh městské hromadné dopravy ještě nevyzkoušeli, měli v úterýmožnost svézt se po Praze vlakem zdarma. V souvislosti s Evropským týdnem mobility se totiž konal Den Eska.

Zvláštní vlak vyjížděl z Masarykova nádraží hned pětkrát. Nasazen byl třívozový motorový vlak Regionova na trase Masarykovo nádraží – Libeň – Vysočany – Hlavní nádraží – Libeň – Masarykovo nádraží. Celý okruh trval přibližně jednu hodinu a o jízdu byl obrovský zájem. Pokaždé byl plný až k prasknutí a jelo několik stovek cestujících.

Další zrychlení

V současné době jezdí 11 S linek a budou přibývat další. „Železnice zažívá renesanci. Hlavně se v souvislosti s velkými investicemi přestalo zapomínat na Prahu. Ta je sice stále zanedbaná, ale to, že funguje Esko, znamená další rychlé spojení pro město,“ řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Upozornil na prosincové změny, díky kterým se doprava po železnici ještě zrychlí.

Například v úseku Praha – Úvaly pojedou vlaky celodenně každých 30 minut, tedy dvakrát častěji. Stejně to bude i mezi Smíchovem a Nučicemi. „Od poloviny prosince zrychlí také linka S2 do Čelákovic, pojede mezi Masarykovým nádražím a Vysočany o polovinu kratší dobu oproti současnosti,“ uvedl Alois Kašpar, ředitel Krajského centra osobní dopravy.

Denně 100 tisíc lidí

Stále více a více lidí využívá městskou hromadnou dopravu v Praze. Tuto větší poptávku chtějí dopravci uspokojit na železnici. Již dnes denně využije příměstskou vlakovou dopravu mezi 90 až 100 tisíci obyvateli. Do práce do Prahy jezdí stále více pracujících právě vlakem.

„S linky jsou součástí MHD a chceme, aby byly co nejdříve rovnocenným partnerem pro ostatní městskou dopravu,“ sdělil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Petr Moravec. Dodal, že začlenění S linek je nejlépe viditelné na tom, že si lidé nemusejí kupovat zvláštní jízdenky, ale postačí zakoupit i klasickou jízdenku pro pražskou integrovanou dopravu. Také S linky totiž spadají do systému pražské integrované dopravy.

Nové spojení láká

Pro další rozšiřování S linek je důležité takzvané Nové spojení, tedy nejvýznamnější stavba pražského železničního uzlu za posledních sto let.

Zkušební provoz na něm byl spuštěn na začátku letošního září, úplně by měl být dokončen v příštím roce. „Až bude Nové spojení hotové, budeme moci ještě více zvýšit počet a frekvenci linek,“ upozornil Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční a dopravních cesty. Nové spojení, to je například dvojkolejná trať mezi stanicemi Praha – Libeň a Hlavní nádraží, modernizovaná Praha – Libeň – Masarykovo nádraží či tunely pod Vítkovem a čtyřkolejná estakáda ve směru od tunelů na Libeň.

„Určitě se budeme snažit železnici respektive S linky začlenit co nejvíce do systému MHD a nasměrovat do ní co nejvíce cestujících,“ doplnil Pavel Procházka, vedoucí odboru plánování společnosti Ropid.

Rychlé spojení Eskem v Praze

S9: Hlavní nádraží – Hostivař, 14 minut
S2: Masarykovo nádraží – Horní Počernice, 24 minut
S1: Masarykovo nádraží – Běchovice, 21 minut
S7: Smíchov – Radotín, 9 minut
S4: Masarykovo nádraží – Sedlec 12 minut

Autor: Lukáš Marek

Nahravá se anketa
17.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Floristka na HPP do obchodu P1 18 000 Kč

Floristka P1 Přijmeme floristku na HPP do kamenného obchodu na Prahu 1. Krátký/dlouhý týden. Nástupní plat 18.000Kč čistého.

Výroba - Výroba Montážní dělník 12 200 Kč

Montážní dělníci ostatních výrobků. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: truhlář,elektrikář, montážní pracovník na výstavách a veletrzích. Pracoviště: Gendai, s.r.o.001, Libčická, č.p. 1, 252 65 Tursko. Informace: Jan Rácz, .

Informační technologie - Informační technologie Programátor 35 000 Kč

Vývojáři softwaru. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt e-mailem., , Náplň práce: , Hledáme kolegu pro 3rd lvl support, který by měl primárně na starosti distribuci oprav, software a operačních systémů na koncové stanice, správu a rozvoj patchmanagement řešení a mobile device/application management., , NÁPLŇ PRÁCE :, - SCCM, - OSD pomocí SCCM a MDT, - Software Deployment, - MDM a MAM, - příprava a správa patchmanagement řešení, , - U všech výše zmíněných bodů je výhodou, ale ne podmínkou dvouletá zkušenost v prostředí obdobném nebo většího rozsahu, tj. správa minimálně 3000 koncových zařízení, - MS certifikaci v oblasti správy Workstation nebo Serever výhodou, nikoliv podmínkou, , Nabízíme:, Přátelský kolektiv a týmovou spolupráci, Možnost podílet se na implementaci nejmodernějších IT technologií, a to zpravidla platformy Microsoft, Různorodou činnost v zajímavém prostředí zdravotnického sektoru, , " Zázemí velké fakultní nemocnice v centru Prahy, " 5 týdnů dovolené a 1 týden volna na zajištění osobních záležitostí., " Příspěvek na stravování, " Další zaměstnanecké benefity. Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v praze, U nemocnice, č.p. 499, 128 00 Praha 28. Informace: Kateřina Toušková, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči tahačů ŘIDIČ SK. C+E - TURNUSY TÝDEN PRÁCE / TÝDEN VOLNO. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: PRAVIDELNÁ PRACOVNÍ DOBA + TURNUSY TÝDEN PRÁCE A TÝDEN VOLNO, , PROČ PRACOVAT PRO NÁS ? NABÍZÍME.... , , - práci u úspěšného, prosperujícího a významného zaměstnavatele , - dlouhodobou a stabilní práci na hlavní pracovní poměr a pracovní smlouvu , - velmi zajímavé finanční ohodnocení , - PRAVIDELNOU PRACOVNÍ DOBU + KAŽDÝ DEN NÁVRAT DOMŮ , , NABÍZÍME PRÁCI, TOMU KDO..., , - má zkušenosti s řízením, vlastní ŘP sk. C a E, PROFESNÍ PRŮKAZ , - je trestně bezúhonný , - má příjemné vystupování a je časově flexibilní , , CO BUDETE DĚLAT ? , , - rozvážet rychlo-obrátkové zboží , - zodpovídat za zboží a vozidlo , - dodržovat pracovní rozvrh a určené trasy , , V případě zájmu volejte na 602 774 016 nebo pište na email: listopadp@cargo.hortim.cz , , PODÍVEJTE SE NA NÁS: , www.youtube.com – video „Vítej v týmu“ , www.cargohortim.cz , , CARGO-HORTIM, spol. s r.o. je součástí skupiny Hortim Group, největšího importéra ovoce a zeleniny, která působí na českém trhu od roku 1993 a řadí se mezi společnosti s velkým obchodním významem.. Pracoviště: Cargo-hortim, spol. s.r.o. modletice 67, provozovna billa, 251 01 Říčany u Prahy. Informace: Petr Listopad, +420 323 625 322.


Fotbalové utkání Fortuna ligy mezi celky AC Sparta Praha  a 1. FK Příbram 19. srpna v Praze. Červenou dostal Jaroslav Tregler.
15

Sparťané nevyužili dlouhou přesilovku. S Příbramí jen remizovali

Letiště Václava Havla.
14

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

Jak jsme žili v Československu. Staré Město a Josefov

Pražský deník přináší nový cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden pozveme čtenáře do novodobé historie jednotlivých pražských čtvrtí. Na procházku po významných momentech let 1918 až 1992. Tentokrát zveme na Staré Město.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT