Vyplynulo to z každoročního zjišťování Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID) mezi cestujícími.

Nárůst počtu cestujících ve vlacích organizace zaznamenala i přes to, že rozsah železničního spojení po Praze se vloni proti roku 2012 výrazně neměnil. "Ve svém důsledku to může znamenat zklidnění automobilové dopravy na území hlavního města," uvedl k číslům pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Jedinou zásadnější změnou bylo zavedení linky S34 mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi, která zkrátila dosavadní hodinový interval vlaků na této trati vedoucí z Prahy do Mladé Boleslavi na půl hodiny.

Metro za den přepraví zhruba 1,2 milionu lidí

Přes příznivý nárůst počtu cestujících zůstává vlak jako prostředek městské hromadné dopravy daleko za metrem a dalšími prostředky. Metro během dne přepraví zhruba 1,2 milionu lidí. Další milion cestujících denně přepraví tramvaje a podobné množství cestujících přepraví i městské autobusy, dodal mluvčí ROPID Filip Drápal.

Na jízdenku integrované dopravy jezdí na území Prahy ve vlacích ve všední den přes 73 procent všech cestujících. V okolních tarifních pásmech využívá společný doklad zhruba 57 procent cestujících. Nadpoloviční většina cestujících využívá jízdenky integrované dopravy na území hlavního města i o víkendu.

Průzkum ROPID dělal na podzimu 2013 a tazatelé vyzpovídali na 100 tisíc cestujíc. Slouží jako podklad pro stanovení výše úhrady Českým drahám za uznávání jízdenek integrované dopravy.