O co místní stojí, vyplynulo z průzkumu veřejného mínění z podnětu iniciativy goflorenc. Přes 85 procent respondentů například uvedlo, že lokalita je přetížena dopravou a chybí tam zeleň. Asi 58 procent si stěžovalo na nedostatek příležitostí pro setkávání. Lidé by také stáli o čistší ulice.

„Místním vadí také nevyhovující nabídka služeb či pocit nebezpečí,“ popisuje zakladatelka iniciativy goflorenc Danuše Siering. Příkladem je poznámka jednoho z oslovených: „Obnovil bych kouzlo krám-ků a kaváren z počátku 20. století a s úctou a citlivostí bych se choval k tomu, co naši předkové postavili.“

Problémy místa podle Siering ve dvou větách shrnula přesně jedna z respondentek: „Říkáme ulici válečná zóna, když vyjdu z domu, čeká mě přeplněný chodník a přeplněná silnice. Kdo se probojuje, vyhraje.“ 

Auta by se mohla přesměrovat jinam

Na Poříčí je frekventovanou ulicí, co se týká tramvajové a automobilové dopravy. Ta by měla být částečně odkloněna. „Na centrum Prahy je tam velmi vysoká koncentrace původního obyvatelstva. Navrhované úpravy by měly zvýšit kvalitu bydlení,“ zdůrazňuje Siering. Lokalita by se měla stát víc bulvárem s místy pro zastavení a relaxaci. S tím souvisí zazelenění prostoru a umístění mobiliáře laviček, restauračních zahrádek nebo fontány.

Ulice by měla být bezbariérová, přičemž tramvaje mají zůstat zachovány. Fast-foody a krámky s laciným zbožím by měli vystřídat kvalitnější nájemci komerčních prostor. Do projektu se zapojila také skupina Penta, která je developerem nedalekého projektu Central Business District u Masarykova nádraží, a Hospodářská komora Prahy 1. Ta už také řeší podobný projekt na revitalizaci ulice Revoluční. Na dalším zasedání komise pro územní rozvoj a investice Prahy 1 předloží IPR návrh řešení dopravy.