Velká část Pražanů, kteří mají své antény zaměřeny na žižkovský vysílač, nebude moci od konce dubna přijímat žádný televizní signál bez set top boxu nebo digitálního televizního tuneru.

Doteď byli na digitální vysílání nuceni přejít pouze ti, kdo chtěli sledovat vysílání ČT2, od začátku dubna přestanou ze žižkovského vysílače analogově vysílat všechny stanice.

Přesměrovat na Cukrák

Většině Pražanů zatím stačí nasměrovat svoji anténu na vysílač Cukrák, nezaručuje to ale kvalitní příjem všech stanic, hlavně televize Prima. Navíc i vysílač Cukrák přestane analogově vysílat na podzim tohoto roku a všichni Pražané tak budou muset přejít na digitální vysílání, pokud budou chtít nadále sledovat televizi. V celé České republice skončí analogové vysílání koncem roku 2011.

„Termín ukončení analogového vysílání ze Žižkova, ke kterému dojde 30. dubna, potvrdila i jednání s provozovateli celoplošného televizního vysílání,“ konstatoval Zdeněk Duspiva, předseda Národní koordinační skupiny pro digitální vysílání.

K dispozici je bezplatná informační linka

Veškeré informace o přechodu z analogového na digitální televizní vysílání dostane zájemce na bezplatné telefonní lince 800 90 60 30, která funguje již přes dva měsíce. Linka je v provozu každý všední den od 8 do 19 hodin.Přechodu z analogového signálu na digitální se také věnuje speciální internetová stránka www.digitalne.tv.

„Informační kampaň k přechodu na digitální vysílání teď ještě zesílí, cílit budeme především na obyvatele Prahy,“ dodal Rostislav Starý, mluvčí projektu digitalizace TV vysílání.

Letáky do každé schránky

O podrobnostech přechodu na digitální televizní vysílání budou počátkem února Pražané informováni také pomocí speciálního letáku, který bude distribuován do všech poštovních schránek na území Prahy. Celkem jde o cca 600 tisíc výtisků.

„Podle aktuálního pravidelného průzkumu je o přechodu na digitální vysílání informováno 96 procent Pražanů. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že teď je třeba se zaměřit především na praktické informace a také pražská specifika, jako jsou například společné televizní antény,“ charakterizoval další fázi kampaně Zdeněk Duspiva.

Na konec analogového vysílání upozorní piktogram

Diváci poznají, že se jich vypnutí analogového vysílání týká podle toho, že se jim na obrazovkách zobrazí speciální piktogram, který se přímo ve vysílání všech tří celoplošných televizí objeví od 15. února. Komu se piktogram nezobrazí, má ještě minimálně půl roku čas, než bude v říjnu vypnuto analogové televizní vysílání i z vysílače Cukrák.

Informační kampaň, jejíž cílem je poskytnout občanům všechny potřebné údaje o digitalizaci minimálně tři měsíce před vypnutím analogového vysílání, je financována ze zvláštního účtu, který spravuje Česká televize. Ten zanikne na konci roku 2011 společně s vysíláním reklam na ČT, z nichž je částečně financován. „Česká televize hraje velice významnou roli v informační kampani a informovanosti diváků,“ uvedl Duspiva.

„Digitální vysílání již není akademickým tématem, ale podílí se na něm mnoho subjektů od provozovatelů televizních stanic po prodejce technického vybavení domácností. Společným cílem je spokojený divák,“uzavřel Duspiva.