Návštěvníci se po zakoupení vstupenky dostanou do areálu zličínského depa - první setkání začne pět minut před desátou hodinou, další exkurze odstartuje ve 13:55.
"Kromě prohlídky slepého ramene tunelu zamýšlené odbočky trasy B za stanicí Stodůlky a krátkého zastavení v tubusu mostu nad Nepomuckým rybníkem, souprava také zavítá do obratiště stanice Smíchovské nádraží," informuje DPP na oficiální facebookové události. Právě zde kdysi sovětské soupravy metra podléhaly provoznímu ošetření.
Jízda historickým metrem pak pokračuje prohlídkou tlakového uzávěru před stanicí Anděl (v úseku pod dnem Vltavy) a průvodci dopravního podniku pak provedou i obrat na obratové koleji stanice Florenc, která pak pokračuje jako traťová spojka linky B s linkou C.
Při speciální akci se tak cestující po celém prvním provozním úseku I.B, který byl otevřen 2. listopadu 1985 (Florenc se až do února 1990 jmenoval Sokolovská). Stranický tisk pak tuto událost oslavoval jako "velkolepé dílo naší socialistické výstavby".
Zličínská zkušební trať
Rudé právo napsalo i o účasti špiček KSČ včetně prezidenta Gustáva Husáka a předsedy vlády Lubomíra Štrougala. Mezi hosty samozřejmě nechyběla delegace ze Sovětského svazu. V kronice internacionální brigády se pak prezident Husák rozplýval nad výzdobou stanice Moskevská (dnešní Anděl), která je důkazem síly a perspektivy československo-sovětského přátelství.
Ale zpět do současnosti. Dopravní podnik láká rovněž na unikátní jízdu po zličínské zkušební trati metra, kam se cestující dostanou při cestě zpět do domovského depa. "Tunely trasy B budou v celé délce exkurze během jízdy rozsvíceny a vše zajímavé si navíc můžete rovněž prohlédnout pohledem strojvedoucího metra. Předpokládaná doba trvání celé prohlídky je 170 minut," uvádějí organizátoři.
Dopravní podnik dále upozorňuje, že je nutné přijít včas a že bude možné využít speciální autobusy. Není povolen vstup s kočárkem či se zvířaty. Platí také zákaz fotografování. Veškeré dotazy mohou zájemci směřovat na e-mailovou adresu rezervace@prahatechnicka.cz.