Vyprojektovaná trasa metra D povede z náměstí Míru do Písnice. Radní minulý týden rozhodli, že na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Další pokračování ve směru do centra je zatím ve fázi úvah.

Praha 3 už nyní bojuje za to, aby metro vedlo na Žižkov a dál na Harfu. „V září se k tomu vyjádří zastupitelé. Předpokládám, že budou všichni jednohlasně pro tuto variantu," řekla v pátek starostka Vladislava Hujová (TOP 09).

Podle ní má Žižkov velký potenciál rozvoje, metro potřebuje. Zastánci varianty metra vedoucího na náměstí Republiky ale tvrdí, že metro D má smysl pouze při propojení s ostatními linkami metra a s železnicí. Stanice Hlavní nádraží by byla přestupní na linku metra C a stanice Náměstí Republiky na linku metra B.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků.

Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.

Čtěte také: Metro D bude nejdřív za osm let. Starostové chtějí tramvaj a okruh