Tunel Blanka, který měl být otevřen již před lety, přivede desítky tisíc aut do dalších míst v Praze, největší obavy z nárůstu dopravy mají obyvatelé Holešoviček.

O dopravních opatřeních, které by měly navázat na šestikilometrový tunel, se v Praze mluví už několik let. Zatím ale vždy zůstalo u plánů a studií, žádná z politických reprezentací nic konkrétního nezrealizovala. „Musíme vyhodnotit všechny varianty. Po předchůdcích nám totiž nezůstal žádný plán," řekl Dolínek.

Magistrála bude omezena určitě

Chystá se jednání s Prahou 1 a Prahou 2 ohledně dopravních omezení kolem Vltavy. Téměř s jistotou lze podle Dolínka hovořit o opatřeních na magistrále. Projektanti navíc pracují na variantě zahloubení Povltavské ulice. „Bude sice těžké přesvědčit kolegy ke stavbě dalšího tunelu, ale po technické stránce asi jiná varianta nebude možná," doplnil náměstek.

Tunelový komplex Blanka, který jako součást vnitřního okruhu Prahy vyjde na zhruba 37 miliard korun, provází po celou dobu stavby řada komplikací. Prodražil se o několik miliard a jeho otevření Praha opakovaně odložila.

Nedovolená projížďka na koloběžce

Naposledy se o víkendu v médiích objevila informace o nedostatečném zabezpečení stavby. Reportéři televize Nova se bez povšimnutí tunelem projeli na koloběžce. „Je to nehorázné," řekl v pondělí Dolínek. „Porušili tím předpisy," doplnil.

Ostrahu stavby má prý na starosti firma Metrostav. Ta se ale v pondělí na dotaz médií odkázala na správce stavby, firmu Inženýring dopravních staveb (IDS). Správce ovšem tvrdí, že reportéři vnikli do té části tunelu, za který zodpovídá firma Eurovia CS.

„Tunelový komplex je složitý prostor, do kterého denně vstupuje na povolenky řada lidí. Není v našich silách, ani bezpečnostní agentury uhlídat všechny, kdo do tunelu nelegálně vstoupí," uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Postup reportérů byl protiprávní, firma zváží právní kroky.