Rozpor mezi radnicemi a obyvateli Prahy 4 a Prahy 2 vyvolává především to, zda přes navrhovaný most povede pouze tramvajová doprava nebo zda přes něj budou moci projíždět automobily. Radnice čtvrté městské části je proti průjezdu aut. Obává se zvýšení dopravní zátěže. „Dopravní dopady pro Prahu 4 by byly skutečně veliké," uvedl předseda výboru Vladimír Schmalz (ODS). Podle obyvatel, kteří na výboru vystoupili, se hraje o zájmy developerů. Upozornili na to v souvislosti s hlavním projednávaným a nakonec schváleným bodem výboru změnou územního plánu, umožňující přeměnu okolí Smíchovského nádraží na novou městskou čtvrť. Za projektem s názvem Smíchov City stojí developer Sekyra Group.

„Problém se týká také ulic Antala Staška a Olbrachtova a Vyskočilova, kudy by si auta jedoucí po novém mostě od tunelu Mrázovka zkracovala cestu na Severojižní magistrálu a na D1. Tady všude by výrazně stoupl počet projíždějících aut. Z Jeremenkovy a přilehlých ulic by se rázem stala nová Jižní spojka," zaznělo například na výboru od zástupců občanského sdružené Přátelé Podolí, kteří odmítají, aby na nový most byly puštěny automobily.

Praha 2 naopak usiluje o to, aby přes most mohly jezdit auta a ulehčilo se tak dopravě v centru města. „Praha 2 je jednou z nejmenších městských částí s největší hustotou osídlení a vede přes ní severojižní magistrála, kde jezdí sto tisíc automobilů denně," upozornil místostarosta dvojky Václav Vondrášek. Lidé podle něj trpí a jsou zoufalí. „Dopady jsou strašidelné," řekl.

Praha teď stejně nemá peníze

„My rozhodujeme jen o tom, že nezabijeme možnost tam někdy v budoucnu most postavit," řekl radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). Jde prý o investici v řádu miliard korun, na kterou město v dohledné době nebude mít prostředky. „Most se v těchto místech stejně jednou postavit bude muset," doplnil.

Podle původního plánu měl most ústit do Jeremenkovy ulice. Po úpravě bude navržen s vyústěním proti Žlutým lázním. Projektován bude tak, aby po něm mohla jezdit automobilová doprava. Počítá se ale s tím, že půjde jen o rezervu a most bude využíván pouze pro kolejovou dopravu.

Už zmíněná včera schválená změna územního pánu na Smíchově se týká pozemků o rozloze asi padesát hektarů. Sekyra Group tu chce železniční sklady a část kolejišť v horizontu deseti až dvaceti let nahradit kancelářskými, obchodními a bytovými domy. Přestavba se dotkne i samotného nádraží, vznikne autobusový terminál a záchytné parkoviště. Změnu územního plánu před časem schválila i městská rada.

O využití rozsáhlých území v okolí pražských nádraží se vedou roky bouřlivé debaty. Kromě Smíchovského nádraží magistrát připravuje i další změny územního plánu, které by měly řešit budoucnost Masarykova nádraží, Nákladového nádraží Žižkov a nádraží v Bubnech.