„Je to návrh, který bude nejprve v dolní části realizován, i když s drobnými úpravami,“ sdělil Lomecký. Stěžejním a nejviditelnějším prvkem návrhu z dílny CMA je stromořadí, táhnoucí se po obou stranách po celé délce náměstí. Zjednodušeně se dá říci, že „Václavák“ se zazelená a automobilů ubude.

„Je ještě nutno pečlivě dořešit kolizi jednoho z koridoru stromů s podzemním zasíťováním. Až dořešíme tento a některé další technické problémy, potlačíme projekt k územnímu rozhodnutí. Nechceme donekonečna diskutovat. Chceme se pohnout z místa,“ deklaroval rozhodně Lomecký. Je přesvědčen, že městská část nalezne v této otázce shodu s magistrátem.

„Rada Prahy 1 včera uložila investičnímu oddělení radnice vyzvat vybraného dodavatele (CMA – pozn. red.) ke zpracování a předložení potřebné dokumentace k územnímu řízení a to včetně projednání územního rozhodnutí,“ shrnul ve středu Lomecký. Učinil tak spolu s radou Prahy 1 první velký krok k realizaci proměny Václavského náměstí, tedy prozatím alespoň jeho dolní třetiny.

Co projekt CMA nabízí

„V jedné z variant uvažuje o postupném návratu tramvají do dolní části Václavského náměstí. Takřka jistotou je rozšíření chodníků a zklidnění vozovky, která bude odstíněna alejí. Jedním ze základních principů zřejmě zůstává přesun parkujících vozidel z povrchu náměstí do podzemních garáží. Změny doznají povrchy chodníků. Veškerý mobiliář, jako například lavičky, přístřešky a stánky pak budou situovány lineárně, podél aleje a zklidněné vozovky,“ uvádí namátkou architekti CMA.

O dalším dění kolem Václavského náměstí bude Deník podrobně informovat.

Čtěte také: Primátor: Václavské náměstí by se mělo změnit