Aneta Řehková z centrály DPP v pátek uvedla, že loňský obchod, dojednaný bez zprostředkovatele přímo mezi primátorkami obou metropolí, proběhl hladce – a s provozováním dodaných tramvají mají Bulhaři výborné zkušenosti.

Čtěte také: Praha asi začne v dubnu řešit územní plán tramvají z Vinohrad k nádraží

„Primátorka Sofie Jordanka Fandaková proto požádala primátorku Prahy Adrianu Krnáčovou a předsedu představenstva DPP Martina Gillara o dalších deset tramvají typu T6A5," uvedla Řehková. Mezi letošním červnem a prosincem má být v Praze odtaveno z provozu celkem 38 vozů typu T6A5, které byly vyrobeny v letech 1995 až 1997.

DPP pro tyto tramvaje nemá využití

Krnáčová (ANO) zdůraznila, že tahle spolupráce je výhodná pro obě strany. „Dopravní podnik pro tyto tramvaje už nemá využití, ale v Sofii mohou ještě velmi dobře posloužit. Zároveň to vypovídá o kvalitě vozového parku, který máme na velmi vysoké úrovni," poznamenala primátorka Prahy.

Její náměstek Petr Dolínek (ČSSD) ocenil, že se daří nejen zhodnotit nepotřebný majetek formou prodeje, ale touto formou navíc přispět ke zlepšování vztahů mezi oběma městy a zlepšování obrazu Prahy v zahraničí.