Cílem jednotlivých opatření je podle dokumentu vytvořit z magistrály městský bulvár, který bude „dobrou adresu" a živým místem. Tomu má přispět 15 navržených opatření. Mezi nimi je například vznik nových stromořadí. „Vysázet v celé délce magistrály, mimo mostní objekty, oboustranná kontinuální stromořadí v chodnících s hustým a pravidelným sponem," píše se v dokumentu. Opraveny mají být také parky, které podél magistrály jsou.

Doplněny a propojeny by měly být chodníky, které by tak měly umožnit chodcům pohyb podél celé magistrály. Seřízeny mají být všechny semafory. „Změnit stávající filozofii řízení křižovatek ve prospěch dopravních vazeb vůči magistrále příčných," je uvedeno v materiálu.

Podle dokumentu by měli mít po magistrále možnost, pokud to bude bezpečné, jezdit cyklisté. Vzniknout by mohla nová parkovací stání, která by byla v zálivech mezi vysazenými stromy, a po celé délce komunikace má být položen tzv. tichý asfalt, který snižuje hluk projíždějících aut. Po magistrále by také mohla jezdit MHD, ale pouze v některých místech.

Sjednocena by mohla být v celé délce rychlost na 50 kilometrů v hodině, v některých úsecích mohou nyní řidiči jet až 70 kilometrů v hodině. Praha před několika lety snížila kvůli hluku rychlost v úseku mezi Pankrácí a Kačerovem, proti tomu někteří řidiči tehdy protestovali. Zlepšit by se mělo připojení bočních ulic, a to tak, aby řidiči mohli do bočních ulic bez problémů vjet či z nich vyjet – minimálně by měli mít všude možnost pravého odbočení.

Po severojižní magistrále projedou denně desítky tisíc automobilů. Komunikace spojuje Prahu 4 s Prahou 7 a prochází centrem města. Její stavba začala v 70. letech.

Čtěte také: IPR odevzdal Praze metropolitní plán, nyní jej posoudí úředníci