Čtrnáctý prosinec se má stát dalším přelomovým datem v městské hromadné dopravě. V ten den se totiž budou měnit jízdní řády vlakové dopravy a některých změn doznají i tramvajové a autobusové linky pražské MHD.

Lidé se ale už nyní změn obávají a zlobí se, že letos jich bylo v pražské integrované dopravě (PID) přespříliš. „Myslela jsem, že po obrovských srpnových změnách už bude klid, ale to jsem se asi mýlila,“ řekla jedna z cestujících, Květoslava Kačerová z Modřan.

Autobusem k vlaku

Zástupci společnosti Ropid, kteří organizují pražskou integrovanou dopravu, ale tyto úpravy potvrdili. „Chystáme poslední větší balík změn, ty ale ještě projednáváme s městskými částmi. Veřejnost s nimi včas seznámíme,“ sdělil Pavel Procházka, pověřený řízením organizace Ropid.

V Praze se nyní stále posiluje vlaková doprava. I díky Novému spojení, které to umožňuje. V souvislosti s tím bude Ropid upravovat provoz autobusů. „Chceme více vytížit vlaky a ulehčit tak souběžně vedeným autobusům. Dále chceme posílit autobusy vedené právě k železnicím,“ pokračoval Pavel Procházka.

Nejvíce úprav bude na jihu Prahy

Změny v MHD, které mají nastat v horizontu několika měsíců, se mají nejvíce týkat jižního sektoru hlavního města, Prahy 4, 11 a 12. Mělo by se zjednodušit vedení linkových autobusů a posílit funkce některých stávajících. Konkrétní změny Ropid ještě tají, protože nejsou definitivně dojednané.

„Také chceme například posílit vedení autobusů směrem na Novodvorskou a Smíchovské nádraží, i proto, abychom měli v případě poruchy metra další alternativu,“ řekl dále.

Smršť končí

„Letos to byla opravdu změnová smršť. Ta byla ale nutná, doprava je živý mechanismus a my jsme ji museli po letech živelného rozšiřování nějakým zásadním způsobem upravit. V následujících letech už rozhodně tak velké změny neplánujeme,“ vysvětlil Procházka s tím, že spokojený cestující je hlavně ten, který cítí určitou stabilitu.

Samozřejmě se ale nebude možné vyhnout výlukám a podobným akcím. Několikrát do roka je pak zákonem dané, že se může měnit jízdní řád. Ropid chce této možnosti v následujících letech využívat maximálně dvakrát ročně a v menším měřítku.