„Jde především o změny, které vyvolalo otevření metra A do Motola. Lidé přešli v řadě případů do metra a autobusy na povrchu jsou v některých úsecích prázdnější. Příkladem je Patočkova ulice, kde kleslo vytížení spojů v pracovní dny ze 7000 cestujících na 3500 cestujících, ovšem kapacita autobusů je tu 15 tisíc lidí denně," uvedl ředitel Ropidu Petr Tomčík. O víkendu je propad počtu cestujících prý ještě větší.
V Praze 6 vznikne autobusová linka 149 z Dejvické přes Stadion Strahov, Spiritku a Jinonice do Nových Butovic. „Dosud jezdily mezi Strahovem a Butovicemi vybrané prodloužené spoje linky 143, nová samostatná linka bude pro cestující praktičtější a spolehlivější," uvedl Tomčík.
Linka bude jezdit v pracovní dny ráno každých 12 minut, odpoledne po čtvrt hodině. O víkendech a v pracovní dny dopoledne bude mít interval 30 minut. Linka 143 bude trvale zkrácena do trasy Dejvická – Stadion Strahov a budou na ní nasazeny kloubové autobusy. Změna trasy také čeká autobusy 108, 164 a 168.
Kumulování tramvají směrem na Podbabu
V tramvajové dopravě dojde k výměně konečných zastávek tramvají 5 a 20. Linka číslo 5 pojede z Vítězného náměstí nově do Divoké Šárky, naopak linka číslo 20 pojede do zastávky Nádraží Podbaba. Změna by měla odstranit kumulování tramvají směrem na Podbabu.
V důsledku velkého úbytku cestujících a kvůli častým zácpám před křižovatkou Vypich bude mírně omezen počet autobusových spojů v Patočkově ulici. Linky 180 a 184 zůstanou zachovány, ale každý druhý spoj linky 184 pojede jen v úseku Velká Ohrada – Vypich a nebude už pokračovat na Hradčanskou.
V Praze 9 bude jezdit nová autobusová linka 146, která pojede v trase Spojovací – Mezitraťová – Spojovací. V provozu bude pouze v pracovní dny od 5:00 do 20:00 a interval bude 20 minut.