Podle TSK se celkově automobilová doprava na území metropole v roce 2013, měřená dopravním výkonem na celé komunikační síti, zvýšila v průměru o pouhé 0,3 procenta ve srovnání s předcházejícím rokem. Z toho doprava osobními automobily vzrostla o 0,2 procenta a doprava nákladními automobily a autobusy o 1,6 procenta.

Wilsonovou ulicí na přemostění Masarykova nádraží projelo v průměrný pracovní den roku celkem 92 tisíc vozidel, v prostoru u Hlavního nádraží 82 tisíc vozidel a přes Nuselský most 80 tisíc vozidel.

„V automobilové dopravě České republiky zaujímá hlavní město Praha zcela specifické postavení, projevující se především v nadprůměrně vysoké dopravní intenzitě ve srovnání s jinými českými městy nebo s dálnicemi a silnicemi na ostatním území republiky," uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

Značné zlepšení životního prostředí

Důvody v podstatě stagnující dopravy netřeba hledat daleko významného efektu bylo podle TSK především dosaženo přestavbou křižovatky ulice 5. května a Jižní spojky, kde za cenu demolice starého a výstavby nového mostu mohla být ze Spořilovské ulice vyloučena nákladní, především kamionová doprava, směřující z východní části Městského okruhu na dálnici D1 a Pražský okruh.

„Došlo tak ke značnému zlepšení životního prostředí, o které občané Spořilova již několik let usilovali," upozornil náměstek primátora pro dopravu Jiří Nouza.

Čtěte také: Zákaz vjezdu starým autům do centra je opět o něco blíž