Kuloáry magistrátu se ale proslýchá, že si nerozuměl s některými politickými představiteli, především pak náměstkem primátora pro dopravu Josefem Noskem.

„Výběrové řízení na pozici, která ho má nahradit, je vypsáno tak, aby ho pan Polák nemohl vyhrát," podotkl nejmenovaný magistrátní zdroj Deníku. Podle něj politikům vadily také osobní vazby Poláka na někdejšího primátorského kandidáta Zdeňka Tůmu. Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu prý navíc nebyli o odvolání Poláka oficiálně informováni.

Náměstek Nosek včera uvedl, že za působení Poláka nevykazoval rozvoj pražské cyklodopravy takové výsledky, jaké by si město představovalo.

„Doufáme, že nový koordinátor situaci zlepší," dodal Nosek. Jenže onen nový koordinátor má mít kromě cyklistiky na starost ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiny s dětmi a seniory.

Jeden úředník stíhat nebude

To je podle sdružení Auto*Mat, zabývajícího se dlouhodobě pražskou dopravou, kontraproduktivní krok. Rozvoj cyklistiky v hlavním městě je prý v ohrožení.

„Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020," komentoval záležitost Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.

Rozsáhlá agenda cyklistického koordinátora, agenda pěší dopravy a odstraňování bariér se podle dalšího člena Auto*Matu Vratislava Fillera nedá sloučit do jediného pracovního úvazku.

„Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," hodnotí Filler. V pražské dopravě podle něj přibývá cyklistů, avšak infrastruktura města tento fakt nezohledňuje.

„Nevyhovuje současným požadavkům na bezpečnou jízdu. Přitom by stačilo, aby město postupovalo podle dávno schválené koncepce," dodal Filler.