Sdělil to Pavel Macků z odboru marketingu organizace Ropid. Ta sestavuje v Praze jízdní řády a trasy linek.

Preferenční pruhy a upravené křižovatky pomáhají zrychlovat provoz MHD. Vozy totiž nemusí stát mimo jiné v kolonách, nebo čekat, než na ně přijde v křižovatce řada.

„Pro autobusy funguje již celkem 31 kilometrů vyhrazených pruhů, z toho 22 kilometrů samostatných a devět kilometrů společných s tramvajemi," uvedl radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Před několika týdny nově vznikl vyhrazený pruh například na Jižní spojce pro autobusovou linku 125 ve směru z Hájů na Smíchov.

Jedenáct kilometrů betonových pásů

Světelných křižovatek, kde autobusům MHD při příjezdu naskočí rychleji zelená, je celkem přes 180 a týká se to zhruba třetina všech semaforů v Praze. Také tramvajím se zlepšila průjezdnost Prahou díky úpravám semaforů - z celkem 243 křižovatek mají tramvaje přednost na 174 z nich.

Naposledy byla zavedena například v ulici Dukelských hrdinů v Praze 7 nebo na Prašném mostě v Praze 6.

Tramvajím pomáhají také bílé betonové pásy, které dělí koleje od vozovky pro auta. V ulicích je jich položeno necelých 11 kilometrů. Vidět jsou například na Rašínově nábřeží.