Sportovní setkání v rámci Memoriálu Dalibora Janka a Josefa Sítníka, zesnulého automobilového závodníka a spolujezdce rallye, potrvá do neděle 10. dubna. Účastníci pojedou z Prahy do Teplic a zpět.

Páteční start předznamenalo zahájení v Radotíně a prolog na pražském dostihovém závodišti v Chuchli. Fanoušci se mohou těšit na pět úseků nazvaných Show Sections, na kterých účastníci budou prezentovat své umění. Celkem absolvují posádky za tři dny 543 kilometrů. Nejde přitom o klasické závody, jezdí se na silnicích za plného provozu, musejí se dodržovat dopravní předpisy a za porušení se udělují trestné body.

„Člověk, jak pomalu stárne, zjišťuje, že v mládí byla krásná auta a je na co vzpomínat. Hlavně, já to dělám pro starší lidi, legendy a vynikající bývalé sportovce. Smyslem téhle akce je setkání starých bardů," řekl  před startem Patera. Závodění se věnuje od roku 1987.

Samé raritní vozy

Podle moderátora Petra Pěničky přijely posádky mimo jiné z Polska, Ruska, Finska a Maďarska. „Před sebou máme směr Teplice. Je důležité, aby kamarádi a historici navázali na tradici sportovních vozů. Je to nádhera vidět vozy 60., 70. a 80. let," řekl. Každý z vozů je podle něj raritní. Startoval také Jozef Studenič ze Slovenska i mistři rallye Milan Zapadlo a Pavel Šofr.

Loni se poprvé účastnil i slavný závodník Haugland. Jako tovární jezdec týmu Škoda Motorsport v sedmdesátých a osmdesátých letech jezdil mistrovství světa v rallye, nejčastěji na voze Škoda 130 RS. Věrný mu zůstal dodnes. Tvrdí, že pro něj osobně je nejzajímavější nejezdit rychle.

„Nejdůležitější nejsem já, ale můj navigátor," ukázal na svou ženu Julii. Minulý rok prý získal mnoho zkušeností a věří, že letošní jízda bude proto ještě lepší. „Především v navigaci, protože české silnice mají řadu specialit," dodal s úsměvem.

Čtěte také: Mánes patří automobilovým veteránům na plátně i skutečným