Zcela nový jízdní pruh pro MHD by mohl být na některých vytížených komunikacích, kde autobusy často uváznou v kolonách a nabírají zpoždění. Mezi nimi je například ulice 5. května, kde by mohl vzniknout mezi nájezdem z Türkovy ulice až ke sjezdu na Jižní spojku. Využívala by ji vytížená linka 125, která propojuje Jižní Město se Smíchovem.

Stejně tak by mohl být nový pruh na Barrandovském mostě nebo v Průmyslové ulici v Praze 10, a to mezi zastávkou Kablo a křižovatkou Průmyslové a Černokostelecké. Vyhrazeným pruhem navrhuje Ropid nahradit odstavný pruh na Pražském okruhu ve směru z Černého Mostu do Běchovic - konkrétně mezi křížením s D11 a sjezdem na Běchovice. Také tady se autobusy často zpožďují.

Prodloužení by se mohly dočkat autobusové jízdní pruhy, které vedou po tramvajových kolejích. To se týká třeba Chodovské ulice, nově by mohl být protažen ve směru na Vršovice až ke křižovatce ulic Chodovská, Záběhlická, U Plynárny a Bohdalecká. V současné době končí už za zastávkou Teplárna Michle.

V rámci rozšíření preference MHD také Ropid navrhuje zrušit časové omezení, kdy je jízdní pruh vyhrazen pouze autobusům. To se týká například Bohdalecké nebo Bělocerkevské.

Možnosti projedná pracovní komise

Zda budou změny zavedeny, zatím není jasné. Musí je totiž projednat pracovní skupina složená ze zástupců Ropidu, dopravního podniku, Technické správy komunikací, policie a magistrátu.

V současné době je v Praze asi 35 kilometrů vyhrazených pruhů. Na dalších asi 200 světelných křižovatkách je pak zavedena přednost pro MHD. Do vyhrazených pruhů mohou vjet kromě autobusů také cyklisté a taxíky.