Jde o celostátně provozovanou technologii, jejíž součástí se stalo i Lepší místo - čili aplikace, již používala Praha 7 doposud.

Přes Zlepšeme Česko mohou lidé hlásit radnici nejen nepořádek na ulici, autovrak, poškozené lavičky a koše, ale třeba také zaběhnutá zvířata, ukradená vozidla a kola. Kromě fotografie odešle aplikace i GPS souřadnice, takže pracovníci radnice hned vědí, kde problém hledat.

„Obyvatelé Prahy 7 si zvykli touto cestou nahlašovat různé problémy, na které narazí. V jarních a letních měsících řešíme až tři podněty denně, což je téměř stovka měsíčně,“ uvedl radní Prahy 7 Jiří Knitl.

Jednotlivé podněty prověřují zároveň operátoři platformy Zlepšeme Česko, kteří mají i vlastního krizového dispečera. Ten, v případě, že to situace žádá, dokáže na základě občanského podnětu alarmovat hasiče, strážníky nebo policii.