Důvodem výluky je právě výstavba nového mostu a napojení tramvajové trati na most, řekli náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09) a mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Tramvajový provoz měl být na provizorním šroubovaném mostě ukončen již 29. června, nakonec ale město termín posunulo.

Důvodem výluky je výstavba nového nájezdu a stoupací rampy, kterou se současná trať u stanice metra C Nádraží Holešovice napojí na trať na novém mostě. Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Pavla Poláka není technologicky možné budovat nové rampy při zachování provozu - je třeba vybudovat kromě nájezdu například i nové inženýrské sítě nebo chodníky.

Náhradní doprava

Cestující, kteří byli zvyklí jezdit z Holešovic do Troje a Kobylis tramvají přes starý most, budou muset využít metra či náhradní spoje. Tramvaj číslo 17 by měla být ukončena ve smyčce na Výstavišti a linka číslo 3 prodloužena až do zastávky Vozovna Kobylisy, v tomto úseku tak nahradí zkrácenou linku 17.

„Zatím máme informace zprostředkovaně od dopravního podniku, nicméně kromě změny v tramvajové dopravě by měla jezdit náhradní autobusová linka, zřejmě X17," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Autobusové spoje k zoologické zahradě by předběžně posilovány být neměly. Lidí, kteří chodili od tramvaje pěšky podle Ropidu mnoho nebylo. Ti, kteří chtějí, mohou vyrazit přes Stromovku, domnívá se Drápal. Vznikne-li v této oblasti problém, podle Drápala Ropid společně s dopravním podnikem budou situaci řešit.

Demontace starého mostu

Souběžně s výstavbou nové rampy by měl být zároveň demontován starý šroubovaný most známý jako Rámusák. Ten vznikl provizorně v roce 1977, kdy byl přerušen původní tramvajový provoz na přebudovávaném mostě Barikádníků.

Trojský most má být zprovozněn společně s tunelovým komplexem Blanka 30. dubna. Pokud by se zprovoznění Blanky opozdilo, pro tramvaje by podle Poláka neměl být problém začít po mostě jezdit. „Zatím není důvod, proč by se zpozdila, nicméně Trojský most a trať jsou samostatná jednotka," uvedl.

Trojský most navazuje na tunelový komplex Blanka v Holešovicích. Náklady na stavbu mostu byly původně předpokládány na zhruba půl miliardy korun, nakonec se zřejmě vyšplhají až na 1,2 miliardy korun. Praha si kvůli tomu nechá zpracovat znalecký posudek, který má stanovit skutečnou hodnotu mostu.