Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Podbabě staví novou trať, ale nebude kam přestoupit

Praha - Až do 20. ledna musejí řidiči počítat s omezením dopravy, objízdná trasa bude vyznačena.

12.1.2011
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Tramvajová trať v Podbabě.Foto: Deník/Michal Bílek

Přes 280 milionů korun bude stát stavba prodloužení tramvajové trati Podbaba. Od včerejšího dne až do 20. ledna pak musejí řidiči v souvislosti s touto akcí počítat s dopravním omezením.

Samotná stavba už je v plném proudu, když byl například už před koncem roku snesen železniční most. Ale zpět k uzavírce. Do 20. ledna budou podle postupu prací uzavírány jízdní pásy v obou směrech. Důvodem jsou práce související se snesením druhého železničního mostu vlečkové koleje. Doprava v uvedeném úseku bude vedena obousměrně v jednom jízdním pásu, pro každý směr bude zachován jeden jízdní pruh.

Od 15. ledna od 20 hodin do 16. ledna do 17 hodin bude Podbabská ulice v úseku Papírenská – Pod Paťankou uzavřena zcela. Doprava bude vedena po objízdné trase: Podbabská – Pod Paťankou – Podbabská.

Železniční zastávka chybí

Zhotovitelem nové trati za 282 milionů korun je společnost Eurovia CS. Trať bude prodloužena do blízkosti plánované železniční zastávky Praha-Podbaba. Zde by tak měla vzniknout velmi účelná vazba mezi tramvajovou, železniční a autobusovou dopravou. Jenže právě železniční zastávka zatím chybí a v dohledné době ani nebude.

„Její stavba není reálná dříve než po roce 2012. V současné době se připravuje takzvaná superstrategie, kde se určují priority. Zastávka ale určitě není u ledu a je v plánu,“ konstatoval Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

To, že zde ještě letos nevznikne nový přestupní bod, je velká škoda. Tvrdí to i Pavel Procházka, pověřený řízením společnosti Ropid, která plánuje Pražskou integrovanou dopravu. „Byl by to skutečně jedinečný přestupní bod pro cestující ve směru od Kralup nad Vltavou a Roztok u Prahy. Ti by dále mohli pokračovat kolejovou dopravou na Vítězné náměstí a odtud pokračovat metrem či dál tramvají. Pro náměstí, které je dnes zcela přetížené autobusovou dopravou by to určitě bylo jen dobře,“ vysvětlil Procházka.

Rekonstrukce stávající trati

Při stavbě nové trati by se mělo dostat na rekonstrukci části té stávající ve směru k Vítěznému náměstí, ale na to přijde řada pravděpodobně až v jarních měsících.

Celkově se tak dostane na 304 metrů rekonstrukce dvoukolejné tratě, 260 metrů nové dvoukolejné trať a 289 metrů nové tramvajové smyčky.

V budoucnu by pak měla z Podbaby vést trať až do Suchdola, což by měl zohlednit i nový územní plán. Cílové tramvajové napojení Suchdola je ale vzhledem k vysoké technické a finanční náročnosti v současnosti vnímáno jako záležitost vzdálenější budoucnosti.

Čtěte také: Václavák a tramvaje? Podélná jízda je 30 let tabu

Autor: Lukáš Marek

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení