Novinářům to ve středu řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a ředitel Ropidu Petr Tomčík. Noční autobusy využívá 10.200 lidí. Interval Praha zkrátila na podzim. „Listopadový průzkum potvrdil, že posílení dopravy bylo správným krokem. Noční tramvaje používá oproti předchozím letům o 42 procent lidí více," řekl Dolínek.

Ropid napočítal v roce 2006 zhruba 20 tisíc cestujících, v roce 2012 to bylo 21 tisíc a loni v listopadu zmíněných 30 tisíc.

Nejvy­tíženější byla linka číslo 54 z Lehovce na Sídliště Barrandov, kterou využilo 4200 lidí. Druhou nejvytíženější byla linka 51 z Divoké Šárky na Radošovickou v Praze 10 s 4100 ces­tujícími a třetí místo obsadila linka 59 z Řep do Hostivaře, kterou využilo 3900 lidí. Podle Dolínka přibylo cestujících, ale pořadí vytíženosti linek je stále stejné.

V rámci nočních autobusů k nárůstu cestujících oproti sčítání před třemi lety nedošlo. V obou případech Ropid napočítal 10.200 cestujících – v roce 2009 to bylo 9700 cestujících. Nejvytíženější je linka 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař, využívá ji 2700 lidí. Nejméně vytěžovanou je 510 ze Sídliště Stodůlky do Písnice, jezdí jí asi 1400 cestujících.

Změny budou od července

Ropid nyní výsledky průzkumu analyzuje. „Naši projektanti na základě těchto dat navrhnou případné úpravy tramvajových, případně i autobusových linek, abychom docílili rovnoměrnějšího vytížení jednotlivých vozů," řekl Tomčík.

Ropid v současné chvíli připravuje kampaň, ve které chce oslovit cestující v souvislosti s chystanými změnami MHD, jež mají začít platit od 1. července. Na tramvajových zastávkách se objeví otázky, na které mohou cestující odpovědět. Své podněty a odpovědi mohou zasílat na adresu tramvaje@ropid.cz nebo na adresu Ropidu v Rytířské ulici 10.

Výrazné změny v MHD provedlo město naposledy v roce 2012. Tehdy přesměrovalo většinu linek, některé byly zrušeny. Proti změnám se zvedla vlna nevole z řad cestujících i jednotlivých radnic, které si navíc stěžovaly, že jejich připomínky město i Ropid ignorovaly.

Čtěte také: Velká tramvajová revoluce: méně linek, častější spoje?