„Hodí se jim problém elektrokoloběžek roztáhnout a nedrat nějaké velké ohledy na cyklisty. Ani si nemyslím, že to byl úplně úmysl. Z počátku je to možná vlastně ani nenapadlo, že tu jezdí tolik lidí, že je to pro tolik lidí tak důležitá cesta," uvedl pro České noviny Vratislav Filler z Auto*Matu.

Co spolek požaduje

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký označil shromáždění za nátlakovou akci a domnívá se, že se protestuje proti něčemu, co se ještě nestalo. „Přesně takovými akcemi si sdružení Auto*Mat vysloužilo přezdívku cyklofašisté," řekl starosta. Případné omezení koloběžek a kol v pěších zónách Praha 1 schválí, až bude mít na stole varianty a doporučení odborníků. Ty se momentálně připravují a rozhodnout by se mělo v řádu několika týdnů.

Spolek požaduje zachování průjezdů na kole v ulici Na Příkopě náměstí Republiky a Staroměstské náměstí do Železné ulice ve vyznačených koridorech. Chce také zřídit až 15 cykloobousměrek v jednosměrných ulicích, které by prý snížily počet cyklistů. Problém s elektroběžkami má řešit ministerstvo dopravy s magistrátem a to, aby zároveň neomezily běžné cyklisty.

Omezení cyklokolek v určité hodiny

Praha 1 se snaží omezit elektrické koloběžky, které ale nelze zakázat bez toho, aby zákaz neplatil i pro jízdní kola. Městská část už vyzvala ministerstvo ke změně zákona. I tak ale zvažuje omezení, které by v konečném výsledku postihlo i cyklisty.

Radnice už dříve navrhla zvážit zákaz jízdy koloběžek a kol na pěších zónách mezi 10:00 a 18:00. Jednalo by se např. o dolní část Václavského náměstí, Staroměstské náměstí či náměstí Republiky.