Nyní začnou pracovníci ústředních dílen pracovat na interiéru vozu. „Nejnáročnější práce máme za sebou. Poté, co jsme odstrojili celý vůz, narazili jsme na značně zdeformovanou karoserii, kterou bylo nutné z velké části opravit, museli jsme vyměnit většinu nosných prvků,“ popsal dosavadní práce generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Tramvaj byla vyrobená v roce 1977 a stav odpovídá jejímu stáří. Doposud se nedočkala žádné větší rekonstrukce. „Rám vozidla, karoserie včetně střechy i vnitřní vybavení byly značně zkorodované. Na druhou stranu vůz nikdy nevozil cestující, protože sloužil výhradně jako výcviková tramvaj pro řidiče, a tak byl z tohoto pohledu v poměrně dobrém stavu,“ vysvětlil technicko-provozní ředitel Vítězslav Žůrek.

Tramvaj K2 rekonstruují pracovníci brněnského dopravního podniku pro Prahu.
Rekonstrukce tramvaje K2 trvá déle. Pro Prahu bude zřejmě připravená později

Do vozu teď pracovníci budou montovat elektrické kabely a vnitřní vybavení, jako jsou například sedadla a kabina řidiče. Ta bude funkčně i vizuálně odpovídat původnímu provedení, řidiči zde ale najdou i moderní prvky, které budou citlivě skryté, aby nenarušovaly původní vzhled vozu. Po dokončení oba články v ústředních dílnách spojí a vozidlo přesunou na zkušebnu, kde otestují elektrické funkce tramvaje. „Tím práce našich zaměstnanců na opravě pražského vozu nekončí. Následovat bude převoz do Prahy, kde tramvaj absolvuje zkušební jízdy a technickobezpečnostní zkoušku. Poté vůz předáme," doplnila mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.