Pivovar založil na přelomu 19. a 20. století spolek sládků a majitelů malých pražských pivovarů a pivo se v něm vařilo až do 31. ledna 2007. Tehdejší majitel nepřehlédnutelné nemovitosti, Pivovary Staropramen, přenesl výrobu branického piva do svého závodu na Smíchově a areál prodal nizozemské skupině ING, která v něm chtěla postavit byty. Po pěti letech areál od ní koupila skupina českých investorů. „Dnes vlastní bývalý pivovar čtyři české fyzické osoby. Víc se zveřejnit nedá," uvedl Sachr.

V areálu je třináct budov 

Zájem o komerční prostory v areálu je podle Sachra ale velký. „Areál je dobře situovaný, má vynikající polohu přímo u Jižní spojky. Od roku 2012, kdy areál prodala společnost ING, se prostory postupně rekonstruují," uvedl Sachr.

V areálu je 13 budov, čtyři z nich jsou památkově chráněné. V jedné z budov založili hráči českého týmu amerického fotbalu Prague Black Panthers tréninkové centrum uzpůsobené pro potřeby tohoto sportu. Od loňského října se v něm vedle fotbalistů i fotbalistek připravují také rugbyové týmy a zápasníci smíšených bojových umění MMA.

Někdejším vlastníkem areálu byly Pivovary Staropramen

V objektu, kde dříve bývali pivovarští valaši, je nyní minipivovar Moucha, který se specializuje na spodně kvašená piva a má roční výstav okolo tisíce hektolitrů. „Do budoucna bychom se chtěli rozšířit až na 3000 či 5000 hektolitrů," řekl ředitel pivovaru Petr Moucha. Většina názvů piv jako Moucha, Masařka nebo Mušák jsou laděná k názvu pivovaru. Výjimkou je dvanáctistupňové pivo Moniak, jehož název je upomínka knížecího rodu, ze kterého Moucha podle svých slov pochází.

Někdejší vlastník areálu, Pivovary Staropramen se rozhodl před lety k přestěhování technologiií a zařízení z branického pivovaru v momentě, kdy se dostal na strop své výrobní kapacity, která činila 1,2 milionu hektolitrů.

Značka Bráník na trhu zůstala

„Protože je objekt branického pivovaru na seznamu kulturních památek, nebylo možné jeho kapacitu potřebným způsobem rozšiřovat a museli jsme hledat jiné řešení," řekla mluvčí Staropramenu Denisa Mylbachrová.

Značka piva Braník na trhu ale zůstala, i když se v branickém pivovaru už nevaří. "Braník je druhou nejprodávanější značkou v maloobchodu a její roční výstav již před několika lety překročil milion hektolitrů a stále meziročně narůstá. Braník má samozřejmě svou vlastní recepturu a vaří se klasicky na dva rmuty," dodala Mylbachrová.

Čtěte také: Trhy na Náplavce začnou opět na začátku února