Doprava u Kulaťáku houstne, a proto je třeba uzavřít výjezd z Blanky. Přestože tento návrh Prahy 6 magistrát nejdříve zavrhl, nakonec souhlasil, že se bude výjezd na Prašný most uzavírat při ranní a odpolední dopravní špičce. Uzavírka by nyní podle Prahy 6 mohla být ještě více ojedinělá.

„Bylo by ideální, kdyby se šetřilo uzavíráním. Docházelo by k němu jen v ranních dopravních špičkách, kdy je situace nejproblematičtější. Navíc by to nemělo být každý den," popsal Pražskému deníku návrh městské části její mluvčí Martin Churavý. Praha 6 je nově také pro, aby se výjezd z Blanky k Vítěznému náměstí neuzavíral v odpoledním provozu.

Informace prý příjdou včas 

Důvodem, proč Praha 6 ustoupila ze svého postoje uzavření výjezdu Blanky ráno a odpoledne, jsou dopravní komplikace, které se uzavřením odsouvají z jednoho místa dál. Kdy by měl být výjezd uzavřen, by se měli kromě světelných tabulí před tunelem řidiči dozvědět i z „radničních komunikačních kanálů", jako je kupříkladu web. Je však otázkou, kolik řidičů sleduje internetové stránky Prahy 6 či magistrátu.

Tím, že by byli řidiči co nejdříve informováni, by mohlo dojít k tomu, že by se ideálně neopakovala situace, která nastala při cvičném uzavření výjezdu Blanky směrem na Prašný most. Uzavírka proběhla poslední zářijovou neděli od 7 ráno do zhruba 11 hodin dopoledne.

Osm řidičů do tunelu nacouvalo

„Dopravní značení nerespektovalo 43 řidičů, kteří zákazem projeli," potvrdila mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková pro Pražský deník informace serveru Lidovky.cz. Osm řidičů pak do tunelu i přes zákaz nacouvalo.

Využili toho, že výjezd nelze na rozdíl od vjezdu zavřít závorou. „Je to z bezpečnostních důvodů. Kdyby se v tunelu něco stalo, musí mít řidiči možnost rychle vyjet," vysvětlila Lišková.

Řidiči nerespektují snížení rychlosti 

Při testovacím uzavření tunelu podle Liškové řidiči ukázali, že často ignorují upozornění na světelných tabulích před a uvnitř tunelového komplexu. „Nerespektovali snížení rychlosti ze 70 na 50 kilometrů za hodinu. Ani uzavření jízdního pruhu, který signalizoval červený kříž," doplnila Lišková.

Takové chování řidičů je však nebezpečné. Již několikrát se stalo, že v Blance někomu došlo palivo v jeho vozidlu. V takovém případě se uzavře jízdní pruh, kde se auto nachází.

Praha neuvažuje o dalších opatřeních 

Pokud by však výstrahu „Pozor nebezpečí, stojící vozidlo" někdo ignoroval, může nabourat do stojícího auta. „Nedávno jsem zažila v Mrázovce, že řidiči viděli volný jízdní pruh, tak do něj vjeli, přestože byl označen červeným křížem. Je to nerespektování ze strany řidičů a neznalost řízení," řekla Lišková.

Přestože první testovací uzavření výjezdu Blanky nedopadlo lichotivě, Praha neuvažuje o tom, že by přibyla další opatření, která by dala lidem za volantem dostatečně najevo, kudy cesta nevede.

Čtěte také: Dolínek: Blanka na některých místech ulevila, je však sirotkem