Co se změnilo? Především přibylo autobusů. Na nástupišti u stanice metra Pražského povstání skoro připomínaly vláček: nejen tam stály, ale také vyjížděly jeden za druhým. Doslova. Na rozdíl od pondělka tak Deník nezaznamenal strkanice při nástupu – a pasažéři respektovali i hlášení s výzvou, aby nenastupovali, protože vozidlo je zaplněno. Díky uzavřeným předním dveřím i tomu, že ve vozidlech bylo volněji, také odpadly pondělní časté výzvy, aby lidé podstoupili dále do vozu, protože řidiči musí mít zachován výhled doprava.

Praha (3. 7. 2017) – Dopravní podnik mění na trase C metra vysloužilé dřevěné pražce za železobetonové v kolejišti mezi stanicemi Muzeum a I. P. Pavlova. Vyžádalo si to uzavření úseku mezi stanicemi Pražského povstání a Florenc, a to od 1. do 9. června.
Proč je metro zavřené? Bude trvanlivější a tišší

Plynulý byl nájezd autobusů do Legerovy ulice

Pohodlně nastoupit se v úterý dalo i u další stanice Vyšehrad, což při pondělní přeplněnosti autobusů byl docela problém. Proti pondělku byla navíc plynulejší jízda po Nuselském mostě – byť i v úterý se našli řidiči osobních aut motocyklů, jejichž počínání prozrazovalo přesvědčení, že pravý jízdní pruh vyhrazený pro autobusy poskytuje ideální příležitost objet ostatní šoféry ukázněně čekající v koloně. Vcelku plynulý byl tentokrát i nájezd autobusů do Legerovy ulice, kde vyhrazený jízdní pruh pokračoval.

Stále jely jeden za druhým, což pro řidiče nebylo jednoduché: třeba na Vyšehradě či na I. P. Pavlova se dva kloubové autobusy do provizorních zastávek prostě nevešly. Svezení to ale bylo mnohem příjemnější – a také rychlejší; tentokrát se opravdu dalo mluvit o jízdě a ne o postávání v koloně.

Informátoři byli připraveni poradit 

Byť ne všechny zážitky byly úplně z toho příjemného soudku: zjevné nesnáze měla třeba maminka vystupující s kočárkem u provizorní zastávky Muzeum: proti vysokému obrubníku hned u dveří, a navíc vlastně do tramvajové trati. Protože se manipulací s kočárkem u obrubníku opozdila, spěchající lidé jí ukázali záda – a na místě nezůstal nikdo, kdo by nabídl pomoc. Nezbylo tedy než poradit si sama…

Naopak na Florenci u vstupu do metra Deník zaznamenal nejenom ochotné spolucestující, ale i situaci, kdy kočárek pomáhal nést po schodech muž v reflexní vestě dopravního podniku. Jeho zaměstnanci stále dohlíželi na dění na koncových stanovištních náhradní linky – a připraveni poradit byli také informátoři.

40. výročí pražského metra: jízda historickou soupravou z Depa Kačerov do stanice Florenc.
Metro slaví výročí, vyjedou historické vozy

V pátek lze očekávat menší zátěž

Mimochodem – u stanice Florenc náhradní doprava staví dvakrát. Nejprve u schodů – a pak ještě pokračuje dál přímo ke vstupu do metra. Rozdíl je právě ve schodišti – na to, že zde přestup není bezbariérový, rozhlas ve vozidle včas v češtině upozorní – a také v pěti minutách časové úspory ve srovnání s jízdou až na konečnou. Objíždění a projíždění křižovatkami se v silném provozu opravdu protáhne.

Poslední pracovní den bude v pátek, kdy už však lze očekávat podstatně menší zátěž – hodně lidí si totiž bere den dovolené, umožňující spojit nadcházející státní svátky s víkendem. Na náhradní dopravu budou ovšem cestující odkázáni ještě až do sklonku víkendu: metro se v plném rozsahu opět rozjede až v pondělí.