Co se změnilo? Především přibylo autobusů. Na nástupišti u stanice metra Pražského povstání skoro připomínaly vláček: nejen tam stály, ale také vyjížděly jeden za druhým. Doslova. Na rozdíl od pondělka tak Deník nezaznamenal strkanice při nástupu – a pasažéři respektovali i hlášení s výzvou, aby nenastupovali, protože vozidlo je zaplněno. Díky uzavřeným předním dveřím i tomu, že ve vozidlech bylo volněji, také odpadly pondělní časté výzvy, aby lidé podstoupili dále do vozu, protože řidiči musí mít zachován výhled doprava.
Plynulý byl nájezd autobusů do Legerovy ulice
Pohodlně nastoupit se v úterý dalo i u další stanice Vyšehrad, což při pondělní přeplněnosti autobusů byl docela problém. Proti pondělku byla navíc plynulejší jízda po Nuselském mostě – byť i v úterý se našli řidiči osobních aut motocyklů, jejichž počínání prozrazovalo přesvědčení, že pravý jízdní pruh vyhrazený pro autobusy poskytuje ideální příležitost objet ostatní šoféry ukázněně čekající v koloně. Vcelku plynulý byl tentokrát i nájezd autobusů do Legerovy ulice, kde vyhrazený jízdní pruh pokračoval.
Stále jely jeden za druhým, což pro řidiče nebylo jednoduché: třeba na Vyšehradě či na I. P. Pavlova se dva kloubové autobusy do provizorních zastávek prostě nevešly. Svezení to ale bylo mnohem příjemnější – a také rychlejší; tentokrát se opravdu dalo mluvit o jízdě a ne o postávání v koloně.
Informátoři byli připraveni poradit
Byť ne všechny zážitky byly úplně z toho příjemného soudku: zjevné nesnáze měla třeba maminka vystupující s kočárkem u provizorní zastávky Muzeum: proti vysokému obrubníku hned u dveří, a navíc vlastně do tramvajové trati. Protože se manipulací s kočárkem u obrubníku opozdila, spěchající lidé jí ukázali záda – a na místě nezůstal nikdo, kdo by nabídl pomoc. Nezbylo tedy než poradit si sama…
Naopak na Florenci u vstupu do metra Deník zaznamenal nejenom ochotné spolucestující, ale i situaci, kdy kočárek pomáhal nést po schodech muž v reflexní vestě dopravního podniku. Jeho zaměstnanci stále dohlíželi na dění na koncových stanovištních náhradní linky – a připraveni poradit byli také informátoři.
V pátek lze očekávat menší zátěž
Mimochodem – u stanice Florenc náhradní doprava staví dvakrát. Nejprve u schodů – a pak ještě pokračuje dál přímo ke vstupu do metra. Rozdíl je právě ve schodišti – na to, že zde přestup není bezbariérový, rozhlas ve vozidle včas v češtině upozorní – a také v pěti minutách časové úspory ve srovnání s jízdou až na konečnou. Objíždění a projíždění křižovatkami se v silném provozu opravdu protáhne.
Poslední pracovní den bude v pátek, kdy už však lze očekávat podstatně menší zátěž – hodně lidí si totiž bere den dovolené, umožňující spojit nadcházející státní svátky s víkendem. Na náhradní dopravu budou ovšem cestující odkázáni ještě až do sklonku víkendu: metro se v plném rozsahu opět rozjede až v pondělí.