Nové zařízení v hodnotě asi 250 tisíc korun, které zapůjčila soukromá firma, bude zkoušet dopravní podnik celý rok. V případě, že se osvědčí, uvažují o jeho odkoupení. Počáteční náklady podniku byly zatím minimální. Instalace stála třicet tisíc korun a během provozu budou hradit pouze mazivo.

Provoz tramvaje začíná denně okolo páté ranní a končí v pozdních večerních hodinách, kdy je umístěná do vozovny Pankrác k dennímu ošetření a doplnění mazacího média. Přes den najede více než dvě stě kilometrů. S vozem jezdí proškolení řidiči, kteří jsou podrobně seznámeni s ovládáním a systémem dávkování.

Mazací směs reguluje přímo řidič ovládáním na panelu uvnitř kabiny. Složení maziva ho umožňuje aplikovat i na mokré koleje, na kterých je pak schopné se také dlouhodobě udržet.

Speciální tramvaj T3.