Uber je dostupný v šesti desítkách zemí a třech stovkách měst po celém světě, kde čelí protiofenzivě taxislužeb, vlád i městských magistrátů. Služba je viněna z nekalé konkurence, protože neplatí daně, pojištění ani licenční poplatky.

Taxislužba prozatím zásadně narazila v Německu, kde byla zakázána v září 2014. V prosinci téhož roku sáhlo k zákazu Španělsko, které však Uber vrátilo na scénu na jaře 2016, i když jen pro licencované řidiče. Během letošního roku Uber zaznamenal ztrátu v Itálii, kde v dubnu došlo k úplné stopce provozu.

K témuž došlo koncem tohoto září v Londýně. Podle správního orgánu Doprava pro Londýn (Transport for London, TfL) firma neprokázala svým chováním dostatek zodpovědnosti a může ohrozit veřejnou bezpečnost. Podle TfL, která řídí dopravní služby hlavního města, „není v pořádku, aby firma obnovila svou licenci“.

Hra musí mít pravidla

Rozhodnutí podporuje i starosta města Sadiq Khan, který řekl, že každý taxikář ve městě „musí hrát podle pravidel“. „Poskytování služeb nesmí být na úkor bezpečnosti zákazníků,“ vzkázal Khan. V Londýně operuje 40 tisíc řidičů Uberu, aplikaci pak používá 3,5 milionu zákazníků.

Fotogalerii a videa z pondělního protestu taxikářů najdete na odkazu zde.

Služba UberMobilní aplikace Uber umožňuje spotřebitelům s chytrým telefonem zadávat žádosti o jízdu, jež jsou následně předávány řidičům zapojeným do sítě Uber, kteří využívají svá vlastní auta. Od 28. května 2015 je služba dostupná v 58 zemích a 300 městech po celém světě.