Motorkářům vadí, že Stanice technické kontroly začaly od nového roku přistupovat ke kontrolám novým způsobem, při kterém motocykly kontrolou neprojdou kvůli doplňkům, kufrům nebo třásním. Přitom jinak ustanovení vyhlášky plní. „Motocykl, který předloni STK prošel, tak letos technik vyhodil," řekl Pecháček.
Začala platit povinná fotodokumentace
Podle mluvčího ministerstva Tomáše Neřolda se metodika pro provádění technických kontrol nezměnila, pouze začala platit povinná fotodokumentace, která má zabránit podvodům na STK. Stanice se kvůli povinnému focení obávají následného postihu, pokud by prošlo vozidlo, které by při následné kontrole mělo nějaký problém.
Motocyklisté mohou připomínkovat
„Rozhodně není cílem, aby se kvůli obrazové dokumentaci na STK začaly řešit třásně nebo brašny. To jsme již stanicím sdělili," uvedl Neřold. Motocyklisté podle něj mohou své připomínky napsat na adresu ministerstva pripominky@mdcr.cz .
V Česku je registrováno 1,079 milionu motocyklů s průměrným věkem 33 let. Dominuje tuzemská značka Jawa se 455 598 stroji, druhá je rovněž domácí ČZ s 82 857 motocykly a třetí je Honda se 73 070 motocykly.
Čtěte také: V centru Prahy se sjelo asi 1500 motocyklů Harley-Davidson