Počet projíždějících aut od zprovoznění tunelu postupně roste. Zatímco po otevření tunelu jím projíždělo denně okolo 40 tisíc aut, na konci letošního května již dispečeři zaznamenali ve všech třech částech Blanky přes 70 tisíc aut denně. Nejvytíženější je Brusnický tunel s 78 300 auty denně, druhý je Bubečský tunel s 73 500 vozy a Dejvickým tunelem pak projede 73 300 vozů denně.

Kde klesl provoz? 

V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše v Praze 7 a na Nuselském mostě. Naopak provoz se zhoršil v ulici Jugoslávských partyzánů, v Patočkově a V Holešovičkách. Řidiči také častěji využívají tunel Mrázovka a Strahovský tunel, které na Blanku bezprostředně navazují.

Město zároveň chystá opatření, která by měla omezit automobilový provoz v centru. Konkrétní seznam všech opatření ale v tuto chvíli nebyl ještě schválen. Po zprovoznění Blanky ale například přibyl semafor v Legerově ulici, rovněž se mluví o zneprůjezdnění Malostranského náměstí pro tranzitní dopravu.

Blanka vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Praha dosud vede s dodavateli arbitráže kvůli neproplaceným fakturám.

Čtěte také: Tunel Blanka bude pro Prahu od půlnoci provozovat firma Satra