Bude dlouhý asi 1,6 kilometru a zcela dokončen bude po instalaci technologických zařízení v září 2009. Ve směru z Radotína k Lochkovu bude mít tunel tři jízdní pruhy, v opačném směru dva.

Ražených bude zhruba 1250 metrů tunelu. Zbytek se bude betonovat z povrchu, začne se o prázdninách. Dělníci vyrazí asi 300.000 metrů krychlových zeminy. Spotřebují 90.000 metrů krychlových betonu a 9000 tun ocelové výztuže. Razí jen od Lochkova, ve vyústění u Radotína není pro stavební stroje místo.

Geologické podmínky jsou podle vedoucího projektu Tomáše Zdražily složité. V některých místech je hornina pevná, jinde narušená. Podle toho odborníci volí způsob ražby. V měkčích horninách používají skalní bagr, v tvrdých trhavinu, uvedl Zdražila.

Na stavbě se pracuje prakticky 24 hodin denně, dělníci za tuto dobu vyrazí 4,5 až šest metrů. Pomaleji půjdou práce pod domy na Višňovce. Ačkoli bude tunel 30 metrů pod nimi, trhavinu budou moci dělníci používat jen přes den kvůli hluku a v menším množství kvůli otřesům. Harmonogram to předpokládá, hrubá stavba tunelu bez technologií by měla být hotova v listopadu 2008.

Část obchvatu mezi Slivencem a Lahovicemi bude dlouhá asi šest kilometrů a bude stát 8,9 miliardy korun. Úsek staví sdružení firem Hochtief CZ, Strabag a Max Bögl a Josef Krýsl. Stavbu bude kromě tunelu tvořit dvoukilometrová estakáda přes údolí Berounky a zhruba 460 metrů dlouhý most přes lochkovské údolí.

Úsek bude součástí celé jižní části vnějšího okruhu kolem Prahy, která propojí plzeňskou a brněnskou dálnici. Ve výstavbě už je také druhý díl obchvatu mezi Lahovicemi a Vestcem. Bude dlouhý 8,5 kilometru a bude stát 5,9 miliardy korun. Třetí úsek povede na dálnici D1.

Všechny tři úseky budou uvedeny do provozu současně. Podle předpokladů to bude patrně v roce 2010. Jižní část vnějšího okruhu odvede kamiony a tranzitní dopravu z přetížené Jižní spojky a oblasti Barrandova. Od dopravy by se mělo ulevit také Radotínu.