Dokument schválili pražští radní na úterním zasedání. Zakázka na stavbu přezdívanou Vlasta je rozdělena do tří částí, přičemž první se týká úseku z Pelc-Tyrolky na Balabenku (3,2 kilometru se dvěma tunely), druhý úsek vede z Balabenky ke Štěrboholské radiále (5,7 km, jeden tunel) a třetí část je tzv. Libeňská spojka v úseku U Kříže – Vychovatelna (1,4 km, jeden krátký tunel).

Společnost Satra se postará o druhou část, další dvě má na starosti druhá firma. Podle tiskové zprávy magistrátu bude celková délka trasy souboru staveb 10,3 kilometru, z toho zhruba pět kilometrů povede v ražených a hloubených tunelech. „Jedná se o směrově rozdělenou místní sběrnou komunikaci o dvou jízdních pruzích v každém směru. Předmětný úsek tvoří cca třicet procent z celkové délky 32 kilometrů Městského okruhu,“ uvádí tisková zpráva. Zatím poslední jeho součást byla zprovozněna v září 2015 a - ano, říká se jí Blanka.

„Je to zásadní krok k dokončení vnitřního okruhu, který Praha zoufale potřebuje. Při otevírání Tunelového komplexu Blanka jsem mluvil o tom, že je to potřebná stavba, ale bez napojení je zároveň sirotkem. Nyní jsme se přiblížili k tomu, aby okruh byl skutečně okruhem a mohl sloužit pražské dopravě,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Příprava Blanky II či Vlasty trvá už delší dobu, v minulosti například rada schválila dopracování studie alternativní trasy dokončení vnitřního okruhu, která měla vést z větší části po povrchu. Pak však radní usnesení zrušili a v květnu letošního roku rozhodli, že na Blanku naváže podzemní komplex Vlasta. Proti hnutí ANO a ČSSD byla Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN). Námitky vznesly i některé občanské spolky.

Vše budeme konzultovat

Dolínek nyní upozornil, že projekt bude probíhat ve spolupráci s dotčenými městskými částmi a občany. „Budeme vše velmi pečlivě konzultovat. Nechci, aby v rámci projektu Vlasta vzniklo něco podobného jako nevhodně řešená křižovatka Malovanka. Veřejnost i vedení městských částí bude mít šanci do projektu mluvit a jejich názory budou v maximální možné míře zohledněny,“ ujistil Dolínek.

Celkové náklady na dostavbu vnitřního okruhu metropole by se měly vyšplhat až na 40 miliard korun. Realizace však pravděpodobně nezačne dřív než v roce 2023. Podle webových stránek s informacemi o Vlastě stavba potrvá sedm let. Pokud by to tak skutečně bylo, mohla by se však Praha dočkat hotového vnitřního silničního okruhu dříve, než se dokončí ten vnější. Pražský okruh (označován jako D0) sice staví stát, ale jeho finalizaci ovlivňují protesty městských částí - spory se vedou hlavně o severní část vedoucí přes Suchdol.