VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TSK doporučila varianty pro dočasnou náhradu Libeňského mostu, Povedou souběžně

Jako nevhodnější varianty propojení obou břehů Prahy 7 a Prahy 8 při opravě Libeňského mostu se podle představené studie objednané Technickou správou komunikací jeví provizorní jednokolejný tramvajový most a silniční most, oba vedoucí souběžně se stávajícím mostem, nebo pouze silniční most.

12.10.2018
SDÍLEJ:

Libeňský most.Foto: Archiv VLP / Šťastný Vladimír

Mezi základní požadavky patřila minimalizace celkového přerušení základních typů dopravy mezi územím Prahy 7 a 8 během nutné rekonstrukce Libeňského mostu a realizace podmiňujících investic. Řešení má být dimenzováno na automobilovou i tramvajovou dopravu včetně lávky pro pěší. Nesmí zásadně omezit vodní dopravu a musí být odolné vůči případné povodňové vlně.

"Libeňský most musí být zrekonstruován, na tom se všichni shodneme bez ohledu na to, jaká varianta nakonec bude realizována. Není možné, aby tato důležitá spojnice neměla nějakou dopravní náhradu. Jsem rád, že se podařilo najít smysluplné a cenově přijatelné řešení, které umožní i tramvajovou dopravu a těší mě, že to nové radě mohu předat dobře připravené," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Tramvaje až později?

Mostní provizoria by stála na straně směrem proti proudu Vltavy. V této variantě by byl primárně vybudován most pro silniční dopravu, což je i nejekonomičtější řešení, přičemž o dostavbě tramvajového by bylo případně rozhodnuto později v závislosti na rekonstrukci tramvajové tratě ve východní části Libeňského soumostí. Mostní provizorium by mělo umožnit i pěší a cyklistické spojení obou břehů Vltavy a provoz autobusů MHD. 

Náklady projektové přípravy činí podle vybrané varianty od 13 do 22 milionů korun bez DPH, u všech variant bude trvat přibližně dva roky. Cena mostu pouze pro automobilovou dopravu v doporučené variantě činí kolem 130 milionů korun, mostu silničního i tramvajového pak kolem 350 milionů korun bez DPH.

Autor: Richard Šedý

12.10.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ondřej Kolář.
18

V Praze 6 se dohodli. V koalici budou TOP 09, KDU-ČSL, ODS a STAN

Letiště Václava Havla.
3 14

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

Jak jsme žili v Československu. Staré Město a Josefov

Pražský deník přináší nový cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden pozveme čtenáře do novodobé historie jednotlivých pražských čtvrtí. Na procházku po významných momentech let 1918 až 1992. Tentokrát zveme na Staré Město.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT