„Druhého října oficiálně předáme staveniště a zahájíme budování zázemí. Místo se oplotí, označí cedulemi a zhotovitel přiveze buňky pro pracovníky. Čtrnáctého října se zahájí práce na samotné stavbě. Začne se na pilířích a jejich hlubinném založení," řekl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. „Provoz přívozu výstavba lávky nijak neovlivní a bude dál plnit svou funkci. Jezdí v jiné části řeky, než bude stát nová lávka," dodal.

Zřícenou lávku vystřídá nová ocelově vyztužená konstrukce s životností 100 let. Oproti té původní nebude zevnitř korodovat a její stav bude možné účinně kontrolovat. Je navržena tak, aby existoval snadný přístup k ocelovým lanům a bylo jak efektivně zjistit jejich momentální stav.

Zřícená pěší lávka v Troji.
Stíhání obviněných z pádu Trojské lávky trvá, žalobce odmítl stížnost

Nová lávka bude široká čtyři metry a bude nově sloužit pěším i cyklistům. V případě potřeby po ní přejede také vůz Integrovaného záchranného systému.

Magistrát ve lhůtě pro podání nabídek získal od potenciálních dodavatelů osm nabídek, komise na základě multikriteriálního hodnocení rozhodla o výběru společnosti SMP CZ za cenu 128 248 653 korun. Pokud vše půjde bez komplikací, lávka by se měla otevřít do konce příštího roku.

Vítězný návrh na projekt lávky mezi Holešovicemi a Karlínem z dílny autorské dvojice Marek Blank, Petr Tej.
Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů