Vloni v září situace dospěla tak daleko, že zde statik zakázal provoz. Byla vážně poškozena ložiska mostu a došlo k jeho posunu. Následně byl sice neprodleně provizorně opraven, ale jeho stav je i nadále hrozivý.

„Oprava mostu je nevyhnutelná a musíme s ní začít v nejbližším možné termínu,“ potvrdil generální ředitel dopravního podniku (DP) Martin Dvořák. Přesněji to zatím nedokázal určit, v současné době ale není možné rekonstrukci zahájit, jelikož se v Praze tramvajové tratě opravují na mnoha místech a výluk v provozu je tolik, že si další dopravní podnik nemůže dovolit.

Podle Jana Šurovského, vedoucího jednotky Dopravní cesta Tramvaje DP by mělo stačit, když bude most kompletně opraven v příštím roce. „Tím nechci říct, že rekonstrukce není nutná. Ale faktem je, že provizorní opravy se povedlo provést dobře a tím se získal čas na přípravu těch celkových,“ řekl Deníku Šurovský.

On i generální ředitel DP se shodli, že by se rekonstrukce mohla příští rok spojit s plánovanou akcí, kdy se bude opravovat trať od Vyšehradského tunelu respektive z Výtoně do Podolí a při jedné výluce by se tak zvládly udělat dvě opravy.

V tomto ohledu je dobře, že již o rekonstrukci jednalo také představenstvo dopravního podniku, které doporučilo okamžitý zásah na modřanské estakádě.

Hodně bude ale záležet na městu, konkrétně na majetkovém odboru, kterému most patří a právě on musí pracovat na získání povolení na zahájení prací. V tomto ohledu je už nejvyšší čas tak, aby opravy opravdu mohly v příštím roce začít.

V minulosti to byl právě magistrátní odbor, kdo situace hrubě podcenil a most se dostal i přes upozornění DP až do havarijního stavu. Hlavní město totiž o špatném stavu dlouhodobě vědělo.

Město se bránilo tím, že se měl o most podle smlouvy starat DP, jenže ten reagoval tak, že přece nemůže provádět takové zásahy na stavbách, jež nemá ve svém vlastnictví.

„Od roku 2007 byl k dispozici projekt na jeho opravu a my jsme ji také doporučovali,“ řekl už dříve Tomáš Míčka, statik společnosti Pontex, která kontrolu mostu provádí.

„Je to neobyčejný most. Může být dlouhý zhruba 40 metrů a je rozdělen do čtyř polí. Stáčí doleva a navíc je jeho profil takový, že na něm tramvaje nejdříve stoupají a pak klesají,“ dodal Jan Šurovský. Most je určen pouze pro tramvajový provoz a je starý teprve 19 let a v provozu od roku 1995.