Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Praze přibudou další tramvajové tratě

PRAHA - V husté tramvajové síti metropole budou v následujících letech přibývat další kilometry kolejí. Většinou se budou prodlužovat stávající tratě a budovat jejich lepší návaznosti na další druhy městské hromadné dopravy. V plánech Prahy jsou však i zcela nové tratě. Deník vám přináší jejich podrobný přehled.

11.6.2007
SDÍLEJ:

SPOJÍ NOVÁ MÍSTA. Bez tramvají by se Pražané jen těžko obešli. Jsou pro ně už mnoho desítek let jedním z nejběžnějších dopravních prostředků.Foto: Deník/Grzegorz Klatka

Nejblíže k realizaci má tříkilometrový úsek ze současné nevyhovující konečné Laurová v Praze 5 ke stanici metra Radlická. Stavba bude zahájena ještě letos a se zprovozněním počítá Dopravní podnik hlavního města Prahy začátkem roku 2009.

Do dvou let mají jezdit tramvaje z nynější konečné v Podbabě k plánované nedaleké železniční zastávce u Vltavy na trati do Roztok.

„Tam však nejsme zcela svými pány, musíme počkat na železnici a potom hned město tramvaj zprovozní,“ řekl městský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Už v roce 2010 budou možná tramvaje odbočovat u krematoria Strašnice z Vinohradské ulice a pojedou Počernickou ulicí do Malešic a výhledově patrně až do malešického průmyslového parku u teplárny. Tramvaje se tam mají stát alternativou ke kapacitně nevyhovujícím autobusům. V této části Prahy 10 se navíc do budoucna počítá s další bytovou výstavbou.

„V Počernické ulici se pro trať přímo nabízí široký nevyužitý středový pás, ale pod ním je přivaděč vody z Káraného, takže jeho přeložka bude technicky náročná a navíc zdvojnásobí cenu tratě až na více než tři čtvrtě miliardy korun,“ popsal Šteiner podmínky pro případné rozšíření MHD.

Tramvaj propojí Modřany s Libuší

Do tří let bude nejspíš zprovozněn také prodloužený úsek z konečné na Barrandově směrem do Holyně, případně až do Slivence.

„To ale záleží na developerech, jestli v oblasti postaví nové domy, jinak to nemá smysl. Tramvaj do polí určitě nikde nepostavíme,“ vysvětlil radní.

Další tratí, jejíž vznik závisí na bytové výstavbě, je prodloužení ze současné konečné linky 11 na Spořilově dál do Chodova a Šeberova.

Tramvaje se do tří let mají vrátit na Václavské náměstí, ale jen do jeho horní části, kde propojí Vodičkovu ulici s Vinohradskou.

„Tam to má velké opodstatnění, ale spodní varianta trati Vodičkova – Můstek – náměstí Republiky může znehodnotit pěší zónu a byla by navíc moc drahá. Cenu odhaduji kolem jedné miliardy korun. V té oblasti mají proto perspektivu nízkopodlažní ekologické autobusy,“ dodal radní Šteiner.

Až začne jezdit metro D na Nové Dvory, tak k němu město postaví tramvaj vedoucí ze současné konečné v Modřanech přes Libuš.

11.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení