Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaji na Dědinu se do cesty postavilo 130 parkovacích míst

Praha – Obyvatelé sídliště Dědina z valné části nestojí o prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky do blízkosti svých domovů. Přestože dopravní podnik napevno počítal s tím, že tramvaje budou na Dědinu zajíždět už od srpna 2016, vyvstal mu problém s nevolí místních i úředníků magistrátního odboru životního prostředí.

3.12.2013
SDÍLEJ:

NA DLUH. Šedesát tramvají 14T už dopravní podnik dostal, jenže mu chybí peníze na zaplacení./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

A hlavní důvody? Podle současného projektu by prodloužená trať „ukousla" přibližně sto třicet parkovacích míst na Dědině, přičemž už dnes je jich zoufalý nedostatek. Obyvatelé sídliště mají strach také z dopravních komplikací, protože trať, vedoucí vytíženou Vlastinou ulicí by zde omezila průjezdnost automobilů. Doprava by se pak musela „rozlít" do ulice Navigátorů. Ta by se v souvislosti s prodloužením trati napojila na Evropskou třídu.

Dalším faktorem, který může dostavbu tramvajového pásu negativně ovlivnit je údajně obava ze zvýšení hlukové zátěže a vibrací. Alespoň tak výhrady popsali ve svém posudku pracovníci odboru životního prostředí magistrátu. Dopravní podnik je tedy nyní z vůle magistrátu odkázán na výsledek podrobné studie o dopadech stavby na životní prostředí. Bude zřejmě muset zpracovat alternativní varianty projektu, jež by tolik nezasáhly do života na Dědině.

Pro i proti projektu

„Čeká nás tvrdá zkouška nervů," píší mimo jiné obyvatelé Dědiny v diskusi k tématu na stránkách místního zpravodaje liboc.info. Mnoho optimismu jim nedodalo ani prohlášení radnice Prahy 6, které potvrdilo, že „tramvajová trať v oblasti bez náhrady zruší třetinu stávajících parkovacích míst," tedy oněch sto třicet. „Již nyní jsou v oblasti parkovací kapacity téměř vyčerpány. Část aut se poté zjevně přelije do okolní zástavby, čím se vše změní v noční můru i pro přilehlé čtvrti. Ani to však zjevně nemůže stačit a je tedy možné konstatovat: Na Dědině zkrátka nebude kde zaparkovat," varuje libocký zpravodaj.

Nová tramvajová trať má měřit 2,3 kilometru.Od konce současné trati povede krátce Evropskou ulicí, ze které však záhy odbočí do Vlastiny, dále podél ulice Drnovská na konečnou u křižovatky s Dědinskou ulicí. Na trase má vzniknout pět zastávek s pracovními názvyDivoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Tramvaje tudy mají začít jezdit v srpnu 2016, současně ubude autobusů.

Částečnou oprávněnost obav už v září potvrdil i místostarosta Prahy 6 Jan Záruba, i když v jím signovaném dokumentu je na druhou stranu konstatováno, že „prodloužení tramvajové tratě bude v konečném důsledku výrazným přínosem pro zlepšení životního prostředí v této části Prahy." Záruba ale i přesto uvádí, že v dokumentaci dopravního podniku je chyba, když tvrdí, žena sídlišti ubude „jen osmdesát čtyři parkovacích míst. „Ve skutečnosti jich bude minimálně sto třicet," sdělil místostarosta.

Obslužnost pro nové „superměsto"?

Podle libockého zpravodaje jde již o několikátý problém s výstavbou tramvajové trati v ulici Vlastina. Připomíná, že prvním je fakt, že nová křižovatka na Evropské otevře oblast tranzitní dopravě z Vypichu ve směru na letiště. „Druhým je pak obava, že jedním z hlavních smyslů projektů je zajistit dopravní obslužnost developerům chystaného superměsta pro patnáct tisíc lidí ve zdejších vojenských objektech," doplňuje zpravodaj.

Tak zvaný tramvajový svršek má totiž podle současného plánu vést místem, označovaným zdejšími obyvateli jako hlavní parkovací zóna sídliště na Dědině, tedy pásem, vedoucím podél zdí vojenských prostor.

Další výrazný úbytek parkovacích míst místní odhadují v ulici U Silnice, do níž má být podle všeho svedena doprava z uzavřeného úseku Vlastiny ulice.

Ve výše zmiňovaném dokumentu radnice Prahy 6 z letošního září místostarosta Záruba uvažuje, že by vyhovujícím řešením bylo vybudování vysokokapacitního patrového parkovacího domu, nicméně tato iniciativa byla už za starosty Tomáše Chalupy zastavena kvůli nevoli několika občanských iniciativ.

Praha chce dalších dvanáct nových tratí

Investice za miliardy korun mají podle Útvaru rozvoje hlavního města v následujících letech plynout do rozšíření infrastruktury MHD, hlavně do nových tramvajových tratí.

Praha ještě nedávno uvažovala o třinácti nových tratích (viz infoblok). Zatím nejblíže realizaci měla být právě trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina a také prodloužení trati z Barrandova do Holyně a Slivence. Vzhledem ke komplikacím v otázce tramvajové trati na Dědinu je ale obtížné předpokládat, zda dopravní podnik stihne termín jejího otevření v polovině roku 2016.

Prioritní tramvajové trati na území hlavního města Prahy:

Divoká Šárka Dědinská,nádraží Podbaba Suchdol,

Zlíchov Dvorce (Dvorecký most),Václavské náměstí,

Na Florenci,Kobylisy Bohnice,Na Veselí Pankrác Budějovická,

Budějovická Dvorce,Chodovská Spořilov Opatov Háje,

smyčka Depo Hostivař,sídliště Barrandov Holyně Slivenec,

sídliště Modřany Libuš,Počernická

Zdroj: Útvar rozvoje hlavního města Prahy

Autor: Jakub Krupka

3.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení