„Občas touto tramvají jezdím a je tu málo místa, takže když sedím, lidé mi šlapou na nohy. Navíc při vystupování občas zapomenu na vysoký schod uvnitř vozu a zakopnu,“ postěžovala si důchodkyně Lída Čápová. Dopravce potvrdil, že eviduje stížnosti na nedostatek místa, ale nedá se s tím prý nic dělat. Radí, aby lidé tramvají zbytečně neprocházeli. „V podstatě je to neřešitelné, umístění podvozků v zásadě jiné umístění sedaček neumožňuje,“ sdělil Jan Doubek z DP, podle kterého je obdobný postup ve světě běžný.

Dopravní podnik nyní vlastní 12 nízkopodlažních tramvají 14T. Do konce letošního roku vzroste jejich počet na dvacet. Během dalších dvou let koupí DP čtyřicet dalších nízkopodlažních tramvají. Za všech šedesát kusů zaplatí 3,5 miliardy korun. I přes současné stížnosti je vedení Prahy s tramvajemi spokojeno. „Je to špičkový výrobek, při jízdě jsem žádné problémy nevnímal. Přebytek výkonu a akcelerace jsou neporovnatelné s jinými typy,“ sdělil radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Spolupráce Prahy s výrobcem tramvají Škoda tak bude pokračovat. V současnosti se v Plzni projekčně pracuje na vzniku nové tramvaje 15T. „Do deseti let koupíme 250 těchto vozů celkem za 17 miliard,“ uvedl ředitel pro investice a strategický rozvoj Tomáš Jílek. Při vzniku tramvaje 15T jsou podle tvrzení dopravců uplatňovány stížnosti na nízkopodlažní vozy, které nyní jezdí v ulicích Prahy.