„Největší problém je v kolejovém oblouku Nuselská-U Plynárny, a právě kvůli velmi špatnému stavu trati jsme preventivně snížili rychlost. Jde o úsek, který je v nejhorším stavu v Praze, chystáme proto rekonstrukci," řekl Šurovský.

Kromě oblouku je pak problém ještě v ulici U Plynárny v místě, kde se ulice zužuje a auta jezdí po kolejích. Kdy na opravu trati dojde, zatím není jasné.

Popraskání kolejí

Kolejím neprospívá navíc ani to, že v těchto dnech dochází v noci a přes den k výraznému střídání teplot. To způsobuje další riziko – v kolejích může vznikat tlak, který způsobí jejich popraskání.

To se stalo například v roce 2012 v Průběžné ulici u křižovatky s ulicí Na Padesátém v Praze 10 nebo před několika lety v Zenklově v Praze 8. „Pokud ale jede tramvaj pomalu, bezpečnost není ohrožena," řekl Šurovský.

Plánované opravy

Potíže s kolejemi má dopravce také na dalších místech, nikde ale nejsou podle Šurovského koleje v tak špatném stavu jako v Nuslích a Michli. Ve špatném stavu je trať v osmé městské části v Zenklově v oblasti U Kříže nebo v Nuslích v Táborské, kterou se rovněž DPP chystá opravit.

Naposledy dopravce otevřel zrekonstruovanou trať na Vršovické v Praze 10. Tady tramvaje jezdí po novém povrchu od pondělí. V loňském roce DPP zrekonstruoval rovněž významnou trať na Bělehradské ulici.

Čtěte také: Vršovickou ulicí v Praze opět jezdí tramvaje