Ještě před nějakým časem s nimi byla spojována moderní budoucnost pražské tramvajové dopravy. Nyní, však tramvaje 15T, známé například z linky 18, budou muset o svou pověst začít bojovat.

Na kolech, které plzeňskému výrobci vozů Škodě Transportation dodává renomovaný německý výrobce GM, se totiž po ujetí cca 25 tisíc kilometrů projevila závada na kolech. Z toho důvodu Škoda požádala dopravní podnik (DPP) o stažení 22 souprav z celkových 30, které mají najeté uvedené množství kilometrů, za účelem okamžitého servisu. Konkrétně nyní řeší s dodavatelem kol jejich výměnu.

V současnosti ovšem hrozí, že stažené vozy s touto závadou by mohly chybět v pravidelném provozu. Jsou totiž konstruovány jako bezbariérové, takže v případě jejich výpadku nestačí nahradit pouze jejich počet, ale také funkčnost.

Takovéhoto problému se ale Dopravní podnik hl. m. Prahy neobává: „DPP má dostatek provozních tramvají a je schopen zajistit i garantované nízkopodlažní spoje dle smlouvy s Ropidem, tudíž bezbariérovost bude zachována,“ uvedla pro Pražský deník tisková mluvčí DPP Ilona Vysoudilová.

Jak současně dodala, závada byla ihned po zjištění reklamována u výrobce. Z jeho strany požádali zástupci DPP o jasné technické vysvětlení i stanovisko k nutným nápravným opatřením. „Odstraňování závad řešíme se Škodou Transportation společně, přičemž k výměně kol dojde na všech tramvajích zdarma,“ doplnila Ilona Vysoudilová i odpověď na otázku, zda by opravu musel DPP hradit z vlastních zdrojů.

(luk, ve)

Čtěte také: Souboj tramvají: Nová 15T ForCity vítězí na plné čáře