Podle primátorova náměstka pro územní rozvoj Petra Hlaváčka (Spojené síly pro Prahu/TOP 09) by změna územního plánu měla být odsouhlasena do jednoho roku. „Kdy bude trať hotová, se nedá v tuto chvíli odhadovat. Jsme teprve v procesu změny územního plánu,“ dodal radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Trasa povede od Národního muzea Wilsonovou ulicí, u Státní opery bude nová zastávka. Přímo ve Vrchlického sadech před nádražní budovou bude druhá zastávka, odkud budou tramvaje jezdit dolů do Opletalovy ulice a poté se napojí na stávající trať v ulici Bolzanova. „S touto variantou souhlasilo ministerstvo kultury i Praha 1. Do parku před hlavním nádražím vracíme povrchovou dopravu,“ uvedl radní Scheinherr.

Nesmíme poškodit „Sherwood“

Podle Hlaváčka je stavba v husté zástavbě velmi komplikovaná. „Území takzvaného Sheerwoodu je prostorově komplikovaná věc. Tramvaje budou projíždět parkem, ten však nesmíme poškodit,“ dodal Hlaváček.

V plánu je také druhá větev trati směrem od budovy Národního muzea dolů na Václavské náměstí. Pro tu ovšem změna územního plánu není nutná, jelikož s ní plán už podle dřívějších plánů počítá. Tento 600metrový úsek by mohl být hotov v roce 2023.