Studie, jejíž dokončení by mělo nastat začátkem příštího roku, by podle magistrátní tiskové zprávy měla pomoci ke koordinaci jednotlivých záměrů a sloužit jako podklad pro „jednotnou“ změnu územního plánu, která navíc celý proces urychlí. Kvůli výše zmíněnému je totiž podle mluvčího Víta Hofmana „složitější projednat jakékoliv změny tak, aby s nimi souhlasili všichni“.

„Věc se bude projednávat se všemi starosty,“ citoval Archiweb.cz s odkazem na agenturu ČTK primátorova náměstka pro místní rozvoj Petra Hlaváčka (TOP 09/Spojené síly pro Prahu). S jedním z nich – lysolajským starostou Petrem Hlubučkem – by měl mít Hlaváček komunikací ulehčenou, protože Hlubuček reprezentuje STAN v pražské koalici jako radní pro bezpečnost a životní prostředí.

„Zejména v oblasti Nový Sedlec (nachází se na území Sedlce) je navrženo hned několik změn územního plánu, které se navzájem překrývají a nejsou koordinované. Střetávají se zde zájmy vlastníků pozemků - státu, města, městských částí, soukromých právnických a fyzických osob - s potřebou tramvajového spojení Dejvic se Suchdolem,“ charakterizuje inkriminované místo na hranici Prahy a Středočeského kraje mluvčí magistrátu Hofman.

Úspora pěnez i času

Studie má mít podle dokumentu, který na pondělním zasedání schválili radní, dvě části – jedna bude řešit širší oblast celého Sedlce (včetně bývalých mrazíren a cihelny), zatímco druhá se bude podrobněji zabývat oblastí Nového Sedlce na jih od Kamýcké ulice a má být vodítkem ke změně územního plánu, která nahradí tři dosavadní.

Ředitel IPR Ondřej Boháč agentuře ČTK řekl, že v červnu by měl jít na zastupitelstvo podnět ke změně a následně IPR k jejímu zpracování využije část studie, kterou by už měl mít do té doby zpracovanou. Poté bude muset změnu územního plánu ještě jednou schvalovat zastupitelstvo. Příprava celé studie pak podle Hlaváčka zabere zhruba rok. Za tu dobu si jistě své řeknou i radnice dotčených městských částí.

„Díky naší inventuře změn územního plánu umíme požadavek vyřídit mnohem rychleji než dříve. Konkrétně v případě Nového Sedlce ušetříme minimálně jeden a půl roku. To je velká úspora nejen peněz z veřejných prostředků, ale i úspora času, kterou využijeme na přípravu podrobné studie,“ vysvětlil náměstek Hlaváček.

„Oblast Nový Sedlec si změnu již dlouho dobu zaslouží. Věřím, že už nedojde k žádnému velkému zdržení a změna proběhne hladce,“ dodal šéf městských plánovačů Boháč. 

Protesty místních obyvatel

V Praze se o tramvajové trati Podbaba – Suchdol hovoří už několik let. Na místě budoucí konečné zastávky Výhledy by mohlo být také parkoviště P+R včetně míst pro cyklisty i autobusový terminál. Suchdolská radnice řeší budoucnost a zatížení veřejné (a individuální automobilové) dopravy s ohledem na potřeby místních obyvatel vlastním projektem financovaným z evropských peněz.

Celková zástavba oblasti Nového Sedlce a Sedlce bude podle magistrátních radních navržena pro zhruba 5400 obyvatel. Developeři na brownfieldu v areálu velkokapacitních mrazíren z padesátých let minulého století chtějí stavět bytové domy už více než deset let. Proti nové čtvrti však lidé protestovali, zapojily se i některé ekologické organizace. V roce 2014 jednu změnu územního plánu zrušil soud. Kdo ví, zda se Hlaváčkovu týmu díky chystané studii, podaří plány posunout blíže k realizaci.