Zároveň skončila jedna z největších letošních oprav tramvajových tratí v Praze. Opět se vrátily tramvaje mezi Náměstí Bratří Synků a Vozovnu Pankrác. Oprava vyšla na 249 milionů korun. Po pátečním obnovení provozu začaly nově jezdit tramvaje až ke stanici metra Pankrác.

Akce byla rozdělena na dvě etapy, první probíhala již loni. V rámci této etapy došlo k rekonstrukci téměř 1,5 kilometru tramvajové tratě, bylo vyměněno více než 5,6 kilometru kolejnic. Výluka trvala od 27. března. Trať je původně z druhé poloviny 80. let.

Došlo i k úpravám zastávek. Na stanici Pražského povstání jsou nyní umístěny blíže ke vstupu do stejnojmenné stanice metra, v obou směrech na náměstí Hrdinů mezi světelnými křižovatkami ulic Na Pankráci/Děkanská vinice I a Na Pankráci/Táborská/Lomnického a slouží také pro autobusové spoje.

Díky této úpravě se zlepší přestupní vazba mezi metrem a spoji povrchové dopravy. Z obou konců zastávek vedou přechody pro chodce. Další novou zastávkou společnou pro tramvaje i autobusy je Kotorská, kterou dopravní podnik vybudoval za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí ve směru do centra.

Zastávky mají větší odolnost

DPP při rekonstrukci zastávek použil novou technologii železobetonových konstrukcí, kterou vyvinul ve spolupráci s ŽPSV. „Jedná se o speciální prefabrikáty do kombinovaných zastávek s integrovanou nástupní hranou, jejichž výhodou oproti doposud používané technologii je větší odolnost a stabilita povrchu vůči deformacím způsobovaných průjezdem, bržděním a rozjezdem autobusů. Mají delší životnost, přesnost a tovární kvalitu konečného výrobku ve srovnání s betonováním a asfaltováním na místě,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Návrat tramvajové linky 19 přinesl i další změnu. Nová stanice přibyla také v ulici Jana Želivského hned za velkou světelnou křižovatkou. Sloužit bude tramvajovým linkám 10 a 19. Zastavovat tam budou také linky 11 a 26.