Nová trať by se měla napojit na současnou trať z Modřan. „Prodloužení tramvajové trati ze současné koncové zastávky Levského k budoucí stanici metra Libuš zkvalitní dopravní obslužnost dotčeného území a vytvoří funkční propojení mezi nadřazeným systémem metra a tramvajovou sítí v jižním sektoru města," píše se v dokumentu.

V plánu je vysázení aleje 

Zpracované posudky uvádějí, že lze zajistit dodržení hlukových limitů při stavbě i provozu trati. „V souvislosti s výstavbou je možné hovořit o mírném ovlivnění pohody obyvatelstva, kterou může snižovat hluk a emise znečišťujících látek do ovzduší," píše se dále v dokumentu.

Další podrobnější posouzení vlivu projektu na životní prostředí žádala Česká inspekce životního prostředí. Tramvajová trať povede po hranici přírodního parku Modřanská rokle - Cholupice. Navíc se má pokácet 281 stromů a 122 keřů. V plánu je vysázení aleje se 78 stromy a více než 30 tisíc keřů. Magistrátní odbor životního prostředí může v dalším územním či stavebním řízení další výsadbu nařídit.

Na novém úseku by měly vzniknout čtyři nové zastávky 

Průzkum v místě neukázal výskyt žádných vzácných rostlin, ale objevil chráněný druh mravenců rodu Formica. Před zahájením stavebních prací proto budou místa dvou jejich mravenišť zkontrolována a případně přestěhována.

Na novém dvoukilometrovém úseku tramvaje by měly vzniknout čtyři nové zastávky a tramvajová trať by končila nejprve úvraťovou zastávkou v Novodvorské ulici a později smyčkou u budoucí stanice metra Libuš.

Čtěte také: Tramvajová trať do Libuše je o krok blíž vzniku