Tramvajové výluky v Praze. Infografika.Zdroj: RedakceDPP informoval o projektech, k nimž je potřeba započíst i práce v metru, za 240 milionů korun v tiskové zprávě. Pražský deník nabízí přehlednou mapu s nejdůležitějšími výlukami v provozu městské hromadné dopravy v Praze. Dopravní podnik bude na lince C pokračovat s výměnou pražců o Velikonocích. Od května má být „odříznuta“ dolní část Žižkova, protože DPP bude opravovat tramvajový průjezd křižovatkou Bulhar, kudy jezdí například páteřní linka 9.

Plánuje se sice náhradní autobusová doprava, ale vzhledem k magistrátním plánům na pokračování rekonstrukce Koněvovy ulice, která je dopravní žižkovskou tepnou, se musí připravit obyvatelé Prahy 3 na komplikace. 

Městská firma Ropid, která organizuje MHD v Praze a okolí, při příležitosti probíhajících prací v centru metropole vysvětlila cestujícím, proč se trať z Klárova směrem k Pražskému hradu opravuje častěji než ostatní. „Ona totiž dostává pěkně zabrat,“ uvedl její facebookový profil Pražská integrovaná doprava. Kromě výškového rozdílu mezi Malou Stranou a Hradčany je třeba připomenout také velký oblouk u vchodu do Jeleního příkopu. „To není zrovna ideální a trať se velmi rychle opotřebuje.“

Podle Ropidu je zmíněný úsek také „extrémně vytížený“, neboť tudy ve všední den jezdí až šest tramvajových linek (včetně páteřní 22), což ve špičce znamená v průměru jednu tramvaj za 75 sekund. Část této tramvajové trati byla přitom zprovozněna už 30. ledna 1910, v plánech byla už od roku 1899. Část z celkem 2,4 kilometru kolejnic v Chotkově ulici slouží v těchto podmínkách od roku 2004. Trať má tedy nejlepší léta za sebou a rekonstrukce se tak zdá býti nevyhnutelná.

„Dále je v úseku potřeba předláždit 3 500 m2 velké žulové dlažby. Kromě toho se bude zabrušovat vlnkovitost kolejnic, provádět další servis kolejových konstrukcí a také mazací zařízení v oblouku u Jeleního příkopu projde komplexní opravou,“ sdělil organizátor pražské veřejné dopravy.