Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ťok má pro Prahu vizi: ulice jen pro cyklisty, bez aut

Praha - Ministerstvo dopravy rozhodlo, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

3.7.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Cyklostezka. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Jiří Kopáč

Praha má oceňovaný dobře fungující systém veřejné dopravy, ale samozřejmě uvažujeme o tom, co dělat dál. Jedním z projektů by mohlo být větší zpřístupnění města cyklistům. Zvažujeme například to, že by v metropoli byly ulice, kam by auta buď vůbec neměla přístup, nebo musela dávat cyklistům přednost," uvedl ministr dopravy za hnutí Ano Dan Ťok v panelové diskusi na konferenci o urbanistice reSite.

Diskusní panel se týkal inovativních přístupů v městské architektuře 

Dodal, že zavedení těchto ulic závisí nejvíc na odvaze města a městských částí. „My nejsme překážkou," řekl Ťok. Mezi další úkoly týkající se pražského rozvoje patří podle něj lepší propojení Hlavního a Masarykova nádraží, které by zjednodušilo přesun i cestujícím se zavazadly.

„Objevuje se zde spousta nápadů a já si myslím, že dokážeme najít řešení, které bude fungovat," uvedl bez bližších podrobností Ťok. Diskusní panel se týkal inovativních přístupů v městské architektuře s přihlédnutím k neustálým změnám městského prostoru i krajiny. Kromě českého ministra dopravy se ho zúčastnila přední nizozemská urbanistka a tvůrkyně hlavního nádraží v Arnhemu Caroline Bossová, tajemník poroty Evropské ceny městského veřejného prostoru David Bravo z Barcelony, hlavní architektka Varšavy Marlena Happachová a nizozemský architekt Winy Maas.

Budoucnost vlakových nádraží 

Mezi řešená témata se zařadila například úloha vlakových nádraží v městském rozvoji. Kromě výše zmíněného plánovaného lepšího propojení dvou centrálních pražských nádraží se diskutovalo i o poloze Hlavního nádraží v Brně. To představuje pro moravskou metropoli mnohaletý politický problém, neboť se stále řeší, zda má zůstat na svém místě v centru a jen se modernizovat, nebo jestli má o půldruhého kilometru dál na jih vyrůst nádraží nové.

Obyvatelé Brna se v loňském referendu už opakovaně vyjádřili pro zachování nádraží v centru, ale referendum nebylo z důvodu malé účasti hlasujících platné. Podle Ťoka tak nadále nejvíc záleží na tom, aby se Brňané dokázali rozhodnout. „Rád bych věděl, co Brno chce. Obě možnosti jsou otevřené, ale dokud se město nerozhodne, nedá se nic dělat. Dokonce může nastat situace, že tam vlaky prostě nepojedou vůbec," uvedl Ťok.

Periférie by mohly být smíšenými místy

Winy Maas zmínil jako příklad špatné nádražní rekonstrukce Amsterdam, kde podle něj zrenovované ústřední nádraží nezvládá počty přepravovaných lidí, brání svou konstrukcí jejich volnému toku a rozděluje město.

Diskutující architekti a urbanisti se také věnovali otázce předměstí a příměstských obcí, které by se podle nich měly snažit přitáhnout lidi z centra a současně se vrátit ke svému původnímu smyslu, tedy přispívat k výživě města. „Periferie by mohly být smíšenými místy, kde se budou na jedné straně například pěstovat a vytvářet potraviny, aby vznikaly co nejblíž městu a šetřily tak zdroje, a na druhé straně mohly plně využívat městské infrastruktury a předností městského života," zazněla vize. 

Více se dozvíte v aktuálním vydání týdeníku Dotyk.

Stáhněte si týdeník Dotyk zdarma do svého tabletu či smartphonu v App Store nebo Google Play.

Týdeník Dotyk

Autor: Jaroslav Krupka

3.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda strany zelených Matěj Stropnický

Stropnický věří, že se jeho Zelení vrátí do Sněmovny

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení