Vadí jim také to, že jeho úředníci nekontrolují řidiče, které si zákazníci objednávají přes mobilní aplikace.

Řidiči taxi mají sraz na Strahově, odkud se kolem 5. hodiny přesunou na magistrálu. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) si tím berou Pražany jako rukojmí. Pořadatelé protestu oponují, že pojedou ještě před začátkem pondělní ranní dopravní špičky.

Taxikáři demonstrovali už loni v létě, vozidla tehdy omezila provoz v centru. Hrozbu demonstrace 1. září odvrátil slib primátorky, že do konce roku zvýší maximální cenu za kilometr jízdy v taxislužbě. To se ale nestalo.

Podle úřadu nesou vinu sami taxikáři, kteří nedodali potřebné podklady. Magistrát požadoval, aby stanovili standardy, tedy například třídu a staří vozidla, a vyčíslili reálné náklady.

Nelegální vozy: věc ministerstva

Podle předsedy AKT Daniela Tarljovského magistrát s asociací nekomunikuje. Primátorka nesouhlasí, jednání skončila podle ní kvůli tomu, že asociace k nim nedodala podklady. Úřad také vylučuje to, že by mohl zakročit proti nelegálním taxislužbám. Zakázat je může jen ministerstvo dopravy a úředníci nesmí neoznačená vozidla kontrolovat.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

Část řidičů jezdí pro konkrétní taxislužbu, většina získává zákazníky přes dispečink. Největší z nich, Taxi Praha, s protestem nesouhlasí. Podle jejího jednatele Patrika Altmana tlumočí asociace názor jen menšiny řidičů.

Čtěte také: Pražští taxikáři chystají na 8. února další demonstraci